Японія планує запустити у 2026 році повітряні станції мобільного зв’язку
Приблизно за два роки Японія планує запустити низку повітряних базових станцій зв’язку: це дозволить зменшити прогалини в покритті мобільним зв’язком та краще реагувати на природні катастрофи в Японії, повідомляє The Register.
Станції – спільна розробка компанії AALTO й консорціуму на чолі з японським мобільним оператором NTT Docomo.
Консорціум (до якого входять, зокрема, корпорація Space Compass, банк Mizuho й Банк розвитку Японії) інвестує $100 мільйонів в AALTO для виробництва висотних станцій-платформ (HAPS) Zephyr – крилатих дронів, що працюють на сонячній енергії й розраховані на роботу в стратосфері, де вони забезпечують мобільний зв’язок і надають послуги зі спостереження за Землею.
“Ця інвестиція є початком стратегічного співробітництва, метою якого є комерціалізація зв’язку й спостереження за Землею за допомогою висотних станцій у Японії й по всій Азії”, – йдеться в пресрелізі.
Учасники процесу уточнили, що попри велику суму внеску “основним акціонером AALTO залишатиметься оборонно-космічний підрозділ корпорації Airbus”, а інвестиція підлягає узгодженню з регулятором.
У компанії пояснюють, що внесок дасть їм змогу розширити покриття операторів мобільних мереж, зменшити прогалини в покритті й підтримати реагування на природні катастрофи в Японії.
Один із двох співдиректорів Space Compass Шіґоехіро Хорі припустив, що неназемні мережі зможуть розв’язати проблему зв’язку у важкодоступних місцевостях, яких у Японії багато з огляду на гірський ландшафт.
Ще одним фактором рішення є зменшення кількості населення Японії, яке найбільше вдарить по сільській місцевості, де люди й надалі матимуть потребу в телемедицині, віддаленій освіті й економічній діяльності через інтернет, а також у надійних каналах сповіщення про надзвичайні ситуації. Без такого зв’язку населення цих територій може потерпати від різниці в рівні цифровізованості.
Другий співдиректор компанії Коїчіро Мацуфуджі додав, що компанія має намір “створити успішний кейс використання станцій у Японії й розширити цей проєкт на решту Азії”.
Space Compass спільно з AALTO вже проводила демонстративні польоти станцій та інкорпорувала цю модель дрона й супутники в ширшу інфраструктуру космічних комунікацій під назвою “Інтегрована космічна комп’ютерна мережа”.
Директор AALTO Самер Галаві пояснив, що 100-мільйонна інвестиція збігається з наступною фазою проєкту – запуском низки клієнтських місій, облаштуванням позицій запуску й приземлення Zephyr і процесом сертифікування.
Комерційні оператори станцій (зокрема AALTO) потребують дозволу від органів цивільної авіації на використання об’єктів на кшталт летовищ. Для цього компанії мусять продемонструвати льотну придатність дронів, протоколи безпеки й дотримання як авіаційних, так і комунікаційних законів у кожній країні, де ті оперують.
Як зазначає видання, розроблення цієї технології триває вже понад 20 років. Наразі дрони можуть залишатися в повітрі на висоті 20 тис. метрів по 90 днів.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!