ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Волинські ЗМІ публікують сумнівні соцопитування – ОПОРА

04.09.2020, 11:15
Фото – beztabu.net
Фото – beztabu.net

У волинських інтернет-виданнях публікують результати соцопитувань із рейтингами потенційних кандидатів та повідомлення про зростання рейтингу політичних сил, які декларували плани брати участь у місцевих виборах. Про це повідомляється на сайті громадянської мережі “ОПОРА”.

Водночас, ідеться в повідомленні, матеріали не містять повної інформації про виконавця досліджень та інших необхідних реквізитів.

Зокрема, публікації з рейтингами кандидатів на сторінках інтернет-видань “БУГ” та “Кордон”. 

“Із початком виборчого процесу, який стартує 5 вересня, подібне подання інформації міститиме ознаки порушень. Натомість у передвиборчий період воно може впливати на думку потенційних виборців”, – зазначає ОПОРА.

Так, 1 вересня на сторінках БУГу опублікували новину “За даними опитування виборців, у Володимирі лідирує Ігор Пальонка та партія “За Майбутнє”, в той же час половина людей ще не визначилася”. Раніше Ігор Пальонка заявив, що балотуватиметься на посаду міського голови Володимира-Волинського від партії “За майбутнє”.

У матеріалі йдеться, що видання отримало результати опитування, “яке провів у кінці серпня штаб однієї з партій у Володимирі-Волинському. Стосувалося воно дослідження рейтингів партій і кандидатів на посаду мера, які раніше заявили, що братимуть участь у виборах”. Тут зазначено час, метод, територію проведення, обсяг вибірки та питання, які ставили респондентам, однак немає інформації про замовника дослідження та виконавця, зауважує ОПОРА.

Того ж дня публікація з результатами цього опитування вийшла під заголовком “Опитування виборців: яка партія та кандидат у мери лідирує у Володимирі-Волинському” на сторінках інтернет-ресурсу “Кордон”.

ОПОРА зауважує, що БУГ та “Кордон” не вперше публікують такі “неповні” опитування. Наприклад, 14 серпня БУГ розмістив новину “У Нововолинську провели соцопитування: Борис Карпус лідирує серед кандидатів, в той же час половина людей ще не визначилися”.

У тексті зазначалося, що видання отримало “результати одного соцопитування, яке проводили на початку серпня у Нововолинську представники однієї з громадських організацій”. Натомість вказано мету опитування – з’ясувати рівень довіри до влади в місті та настроїв виборців напередодні місцевих виборів. Вказувалося, що анкетування проводилося в межах всеукраїнського опитування: “Зміна влади: за крок до невідомого”, однак немає інформації щодо його виконавця та замовника, а також відсутні формулювання питань, інформація про вибірку, час, методи, територію проведення дослідження.

Результати цього опитування також передруковував “Кордон”.

Як повідомляв ІМІ, 1 вересня ОПОРА повідомила, що в один тиждень серпня вісім районних видань Львівщини надрукували однакове інтерв’ю з очільником Львівської обласної державної адміністрації Максимом Козицьким. 

У серпні ОПОРА зафіксувала в хмельницьких виданнях матеріали з ознаками прихованої політичної реклами.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!