Хмельницькі газети публікують матеріали з ознаками прихованої політичної реклами – ОПОРА
У хмельницьких виданнях зафіксували матеріали з ознаками прихованої політичної реклами. Такими є результати дослідження, проведеного Громадянською мережею “ОПОРА” в серпні.
Так, було проаналізовано газети “Подільські вісті”, “Актуально для подолян” та “Проскурів”, які виходять друком на Хмельниччині.
Зокрема, в газеті “Подільські вісті” у двох номерах від 13 та 20 серпня ОПОРА виявила дві публікації, які мають ознаки політичної реклами та водночас не марковані, як цього вимагає законодавство.
“Жодна з публікацій не маркована як політична реклама. Проте, відповідно до статті 1 Закону України “Про рекламу”, політична реклама – це інформація в будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення”, – повідомляє ОПОРА.
Також в ОПОРІ зазначають, що, згідно із законом про рекламу, інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, у якому привертається увага до конкретної особи і який формує або підтримує обізнаність та інтерес читачів щодо цієї особи, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою “Реклама” або “На правах реклами”.
“Попри наявність у публікаціях згадок про місцеві вибори такі матеріали не підпадають під дію виборчого законодавства, оскільки, відповідно до частини 1 статті 52 Виборчого кодексу України, передвиборна агітація розпочинається кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів) і закінчується о 24-й годині останньої п’ятниці перед днем голосування. Водночас очевидно, що поява в пресі прихованої політичної реклами свідчить про передчасний початок виборчої кампанії”, – зазначив координатор спостереження Громадянської мережі “ОПОРА” за виборами в Хмельницькій області Андрій Попик.
Help us be even more cool!