ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

У Росії "іноагентами" визнали Bellingcat та п'ять журналістів Радіо Свобода

11.10.2021, 10:05
Фото - Сергій Карпов/ТАСС/Радіо Свобода
Фото - Сергій Карпов/ТАСС/Радіо Свобода

Міністерство юстиції Росії внесло до реєстру “ЗМІ – іноземних агентів” дев’ятьох журналістів і три медіаорганізації. Таке рішення було ухвалено 8 жовтня, повідомляє Радіо Свобода.

Зокрема, до переліку потрапили журналісти Радіо Свобода і його проєктів: Тетяна Вольтська, Катерина Клепиковська і Олена Соловйова, які співпрацюють з Радіо Свобода і сайтом “Север.Реалии”, журналісти телеканалу “Настоящее время” (створеного Радіо Свобода у співпраці з “Голосом Америки”) Єлизавета Сурначова і Роман Перл.

Також у список внесли розслідувальний проєкт Bellingcat, журналіста телеканалу “Дождь” (який був визнаний “іноагентом”) Данила Сотникова, кореспондента російської служби ВВС Андрія Захарова, журналіста Євгена Симонова, а також юристку і керівницю “Центру захисту прав ЗМІ” (визнаного “іноагентом” раніше) Галину Арапову.

Президент медіакорпорації Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода Джеймі Флай засудив рішення Мін’юсту Росії.

“Рішення Кремля щодо п’яти громадян Росії, які співпрацюють з Радіо Свобода, – це чергова спроба змусити замовкнути незалежні медіа в Росії. Ми продовжимо боротися з абсурдним використанням “закону про іноземних агентів” як інструменту контролю над інформацією, необхідною російським громадянам. Наша прихильність служінню нашій аудиторії в Росії не похитнеться”, – наголосив Флай.

Сурначова, Сотников і Захаров раніше співпрацювали з виданням “Проєкт”, яке визнане в Росії “небажаною організацією”, а його колишній головний редактор Роман Баданін внесений до реєстру “ЗМІ-іноагентів”.

ВВС категорично відкинуло рішення російської влади про внесення Андрія Захарова в реєстр “ЗМІ-іноагентів”.

“У світі широко відома репутація ВВС як незалежного і такого, що заслуговує на довіру, джерела інформації. Протягом 80 років Російська служба BBC News є життєво важливим джерелом точних і неупереджених новин для російськомовної аудиторії”, – йдеться в заяві видання.

З організацій, крім Bellingcat, у список “ЗМІ-іноагентів” потрапили компанія “МЕМО”, яка є засновником видання “Кавказький вузол”, і компанія – власник видання M.News.

На даний момент до реєстру “ЗМІ – іноземних агентів” у Росії внесені 85 осіб і організацій, з початку 2021 року список збільшився на 68 пунктів.

1 вересня головні редактори і видавці більше ніж 20 незалежних російських видань зажадали анулювати нинішній список “ЗМІ-іноагентів”, а також внести 12 поправок до чинного законодавства про “іноземних агентів” у Росії. Вони підписали відкритого листа до президента Росії Володимира Путіна, його речника Дмитра Пєскова і міністра юстиції Костянтина Чуйченка. Кремль пообіцяв розглянути звернення журналістів.

Закон про “іноземних агентів” російська влада ухвалила в 2012 році, включивши спочатку в цей список тільки некомерційні організації, які отримують фінансування з-за кордону. Велика частина організацій, які чиновники намагалися оголосити або оголошували «агентами», вважали за краще закритися або відмовитися від іноземних грантів. Зараз цей статус серед інших мають Фонд боротьби з корупцією, створений опозиціонером Олексієм Навальним. Російські правозахисники вважають закон способом тиску на опонентів.

Закон про “ЗМІ – “іноземних агентів” у Росії був ухвалений у 2017 році. Після цього російська влада визнала “іноагентами” Радіо Свобода, “Голос Америки”, телеканал “Настоящее время”, телеканал “Дождь” і багато інших незалежних видань, а також десятки журналістів.

Liked the article?
Help us be even more cool!