Сьогодні, 20 листопада, один з найважчих днів цієї осені для оператора “Київстар”: зранку понад 30% об’єктів компанії були знеструмлені та працювали майже виключно від генераторів. Про це повідомив генеральний директор “Київстару” Олександр Комаров на своїй Facebook-сторінці.

За його словами, у регіональних технологічних центрах енергоживлення також забезпечується генераторами. Загалом упродовж доби мережа працює в дуже важких умовах, а близько 4% об’єктів втратили працездатність.

Комаров наголосив, що в умовах тривалих відключень критично важливо користуватися фіксованим (домашнім) інтернетом, адже це покращує якість і стабільність мобільного зв’язку.

Він розповів, що компанія готувалася до можливих тривалих блекаутів: від початку осені зарезервовано 99% мережі Домашнього інтернету на 12 годин автономної роботи. Встановлено понад 80 тисяч сучасних LiFePO4-акумуляторів, інвестовано в модернізацію систем резервного живлення майже 300 млн грн у 2024–2025 роках.

Попри це, додав він, частина користувачів досі не під’єднала свої домашні роутери до резервного живлення. “Київстар” закликає абонентів зробити це, щоб навіть під час відсутності світла фіксована мережа залишалася доступною. Для цього досить павербанка, безперебійника або зарядної станції.

Комаров зазначив, що станом на середину листопада лише 15–20% клієнтів забезпечили резервне живлення роутерів. Для порівняння: у Полтавській області цей показник сягає близько 60%.

У разі знеструмлення споживання мобільного інтернету різко зростає, що створює додаткове навантаження на базові станції та погіршує якість мобільного зв’язку. Тому фіксований інтернет залишається ключовим резервом для стабільної комунікації.

Що передувало

Як повідомляв ІМІ, Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) 15 липня 2024 року видав розпорядження, яке зобов’язує операторів забезпечити зв’язок протягом 10 годин, якщо немає електропостачання. 

У вересні 2024 року мобільні оператори lifecell і “Vodafone Україна” повідомили, що працюють над модернізацією своєї інфраструктури, щоб відповідати вимогам Національної служби України (НСУ), за якими до 1 лютого 2025 року їхні базові станції мають бути здатні працювати безперервно протягом 10 годин без електропостачання. Зокрема, lifecell інвестує в літієві батареї. Те саме роблять і в компанії “Vodafone Україна”.

У вересні 2024 року в оператора мобільного зв’язку “Київстар” заявили, що забезпечення автономності базових станцій протягом 10 годин на вимогу Держспецзв’язку не видається реалістичним. Водночас тоді анонсували збільшення часу автономної роботи до шести годин на 30% мережі в другому кварталі 2025 року.

У лютому 2025 року в “Київстарі” заявили, що збільшать автономність мережі до 10 годин до середини 2025 року.