ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

"Київстар" поки не зможе забезпечити зв'язок протягом 10 годин, якщо не буде світла

Оператор мобільного зв'язку “Київстар” у другому кварталі 2025 року планує збільшити час автономної роботи до шести годин на 30% мережі. Компанія орієнтується на вимоги Держспецзв'язку про забезпечення автономності базових станцій протягом 10 годин, але найближчим часом досягнення цього показника не видається реалістичним.

Про це заявив президент компанії Олександр Комаров на конференції Global Outlook: Fostering unity, повідомляє Інтерфакс-Україна.

За його словами, зараз 65% мережі можуть працювати в автономному режимі до чотирьох годин.

“Безумовно, енергетика – найбільший виклик. Зараз приблизно 65% мережі – це стійкість чотири години і залишок – це приблизно дві години… І дивимося, як вийти у другому кварталі (2025 року. – Ред.) на шість годин бекап [backup, резерв – англ.] по 30% мережі”, – сказав Комаров.

Він зауважив, що 2023 року компанія намагалася зробити автономними 100% мережі протягом чотирьох годин. Ці спроби були безрезультатними через низку помилок.

“У нас була спроба довести всю мережу у 2023 році до чотирьох годин (автономної роботи. – Ред.), але там були такі помилки, як, наприклад, купівля свинцевих акумуляторів. Вони просто не витримують у цих режимах нерегульованих блекаутів, коли у вас протягом восьми годин немає електроживлення і протягом двох годин воно є. Насправді їхня здатність працювати знижується прямо пропорційно до цієї нестійкості. Зараз міняємо і хочемо вийти найближчим часом на чотири години бекап”, – розповів Комаров.

Водночас на сьогодні на мережі “Київстар” залучено близько 2,5 тисяч генераторів, і найближчим часом їхня кількість збільшиться приблизно на тисячу.

“Я думаю, що ми вийдемо десь на 25% такого умовного теоретичного забезпечення генераторами. Тому що стаціонарні – вони вимикаються, а під мобільні генератори потрібні бригади, які їх обслуговуватимуть – переміщуватимуть, заправлятимуть”, – зазначив Комаров.

Комаров зазначив, що “Київстар” орієнтується на вимоги Держспецзв'язку про забезпечення автономності базових станцій протягом 10 годин, але найближчим часом досягнення цього показника не видається реалістичним.

“Я не можу сказати, що ми їх виконуємо. Ми рухаємося в цей бік. Можливо, не 10 годин, а шість годин…” – сказав він, зазначивши, що перепоною для такого радикального збільшення часу автономної роботи є фізичні бар'єри, зокрема необхідність замінювати стійки електроживлення на кожному із сайтів.

“Є розуміння, що в енергостійкість потрібно інвестувати, але є логістичні бар'єри, закупівельні, операційні. Щоб підвищити з чотирьох до шести годин (час автономної роботи. – Ред.), нам потрібно замінити стійки електроживлення на кожному із сайтів”, – сказав Комаров.

Він уточнив, що роботи із заміни стійки вимагають часу – пів дня роботи бригади для заміни на одному сайті. Загалом же сайтів, де це має відбутися, понад 15 тисяч.

Що передувало

Як повідомляв ІМІ, Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) 15 липня 2024 року видав розпорядження, яке зобов'язує операторів забезпечити зв'язок протягом 10 годин, якщо немає електропостачання. 

У вересні 2024 року мобільні оператори lifecell і “Vodafone Україна” повідомили, що працюють над модернізацією своєї інфраструктури, щоб відповідати вимогам Національної служби України (НСУ), за якими до 1 лютого 2025 року їхні базові станції мають бути здатні працювати безперервно протягом 10 годин без електропостачання. Зокрема, lifecell інвестує в літієві батареї. Те саме роблять і в компанії “Vodafone Україна”.

Liked the article?
Help us be even more cool!