lifecell і "Vodafone Україна" розповіли, як готуються до роботи в умовах блекауту
Мобільні оператори lifecell і "Vodafone Україна" працюють над модернізацією своєї інфраструктури, щоб відповідати вимогам Національної служби України (НСУ), за якими до 1 лютого 2025 року їхні базові станції мають бути здатні працювати безперервно протягом 10 годин без електропостачання.
У коментарі Суспільному в компанії lifecell зазначили, що з кінця 2022 року активно інвестують у літієві батареї. Наразі замінили 65 тисяч батарей, які здатні підтримувати роботу базових станцій до чотирьох годин за відсутності живлення.
Однак, додали в компанії, виконання вимог у встановлені терміни є складним через кілька викликів. Зокрема, через логістичне затримування та нестачу персоналу.
Також там додали, що значна частина базових станцій розташована на дахах будівель, де встановлення генераторів не дозволено, що ускладнює забезпечення безперебійного живлення.
Своєю чергою "Vodafone Україна" також модернізує інфраструктуру, встановлюючи нові літієво-феромно-фосфатні акумулятори. Як розповіла Суспільному піар-директорка Vodafone Вікторія Рубан, ці батареї швидше заряджаються та витримують екстремальні умови. Проте компанія стикається з труднощами, зокрема через затримування в постачанні обладнання. Крім того, ведеться робота зі встановлення дизель-генераторів на критичних об'єктах зв'язку та побудовано три сонячні електростанції для забезпечення часткового живлення.
Попри значні інвестиції в енергонезалежність і співпрацю з державними службами та іншими операторами для забезпечення безперервного зв'язку під час блекаутів, обидві компанії визнають, що досягнення всіх поставлених вимог до 1 лютого 2025 року залишається складним завданням.
Як повідомляв ІМІ, Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) 15 липня 2024 року видав розпорядження, яке зобов'язує операторів забезпечити зв'язок протягом 10 годин, якщо немає електропостачання.
Help us be even more cool!