Twitter та YouTube ігнорують запити України на видалення російської пропаганди – дослідження
Twitter та YouTube ігнорують запити України на видалення контенту, що містить російську пропаганду та мову ненависті щодо українців. Про це йдеться в дослідженні європейського Центру дезінформації (Disinformation Situation Center), повідомляє Washington Post.
Українські посадовці, які позначили тисячі твітів, відео на YouTube та інших постів у соцмережах як російську пропаганду чи мову ненависті щодо українців, кажуть, що технологічні компанії вже не так активно реагують на їхні запити про видалення подібного контенту.
Внаслідок цього, зазначають дослідники, прокремлівські наративи знову поширюються Європою і можуть підважити підтримку України серед населення країн, які та вважає критично важливими для своєї обороноздатності.
“У перші місяці повномасштабної російської агресії [американські технологічні компанії США] були дуже активними, дуже зацікавленими в тому, щоб допомогти. Тепер вони уникають розмов з нами”, – сказав заступник голови українського державного Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Микола Балабан.
Тоді як деякі платформи, як-от Facebook (Meta) та LinkedIn (Мicrosoft), продовжують підтримувати регулярний зв’язок з установою Балабана, він зазначив, що YouTube, яким володіє Google, не відповідає на листи від Центру дезінформації вже майже два місяці.
Україна об’єдналася з дослідниками з Центру дезінформаційної ситуації (Disinformation Situation Center), європейської коаліції, до якої входить низка некомерційних організацій, щоб проаналізувати ефективність модераторської роботи інформаційних платформ. Вони відстежували й позначали пости, де вжито принизливих або таких, що дегуманізують, термінів на позначення українців для виправдання війни.
За висновками звіту, наприкінці червня понад 70% публікацій на YouTube і Twitter, позначених як мова ненависті щодо українців, залишалися доступними. Також залишалися активними понад 90% акаунтів, що робили ці публікації. Дописи містили лайливі терміни, що поєднують російські слова “українець” і “бабуїн”; твіт, що перекладається як “Смерть бандерівцям, полонених не брати!” – згадка про покійного лідера українських націоналістів Степана Бандеру має на меті пов’язати Україну з нацистською Німеччиною; і російськомовний коментар на YouTube, у якому йдеться, що “Україну буде зметено з лиця землі, ура!”, тощо.
У звіті також зазначено, що LinkedIn видалив менш ніж половину публікацій, позначених українськими посадовцями як російська пропаганда, що виправдовує війну. На прохання прокоментувати цю ситуацію LinkedIn не відповів.
З іншого боку, дослідники з’ясували, що Facebook видалив усі 98 дописів, позначених українською владою та її партнерами як антиукраїнська мова ворожнечі. Втім, багато акаунтів, відповідальних за ці пости, досі активні. Речниця Facebook Ерін Макпайк зазначила, що політика компанії зазвичай не передбачає заборони за одноразове порушення, але містить поступове збільшення наслідків для повторних порушників. Загалом Facebook та Instagram реагують на запити про видалення акаунтів, які видають себе за українських посадовців, і реклами, що поширює кремлівські тези, хоча дослідники й наголосили, що хотіли б побачити від цих ресурсів активнішу позицію.
З понад 15 тисяч позначених дослідниками постів більшість становили твіти, ймовірно через те, що Twitter дозволяє легко створювати кілька акаунтів, зберігати анонімність і має менш суворі обмеження, ніж його конкуренти. Понад 1000 дописів і коментарів були розміщені на YouTube, кількість позначених публікацій на Facebook та Іnstagram становила кілька сотень, а в LinkedIn – менш ніж сто.
Фелікс Картт, головний радник міжнародної некомерційної правозахисної групи Reset Tech, яка зосереджується на відповідальності в соцмережах, і співавтор звіту вважає, що соцмережі ненавмисно ігнорують запити України.
“Я не думаю, що це вияв злої волі з боку компаній. Річ просто в недостатніх ресурсах, недостатніх інвестиціях, недостатній підготовленості, а також у нестачі працівників, які володіють російською та українською мовами й орієнтуються в місцевому контексті”, – сказав він.
Комісар Євросоюзу з питань внутрішньої торгівлі, який працював над регулюванням технологій, Тьєррі Бретон зазначив, що звіт Центру дезінформації демонструє потребу в жорсткому врегулюванні з метою притягнення технологічних платформ до відповідальності.
“Російська інформаційна війна є справжнім вторгненням у наш цифровий простір. Наведені в ньому приклади ще раз показують, що великі онлайн-платформи вжили не досить заходів для захисту користувачів від цього вторгнення. Це має наслідки в реальному житті в усьому світі”, – сказав він.
Help us be even more cool!