IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

29

89

2

31

Суспільне заявило, що відмовила в прямому ефірі прес-службі ЗСУ “Ера-Медіа”

Телеканал “UA:Перший” заявляє, що ТОВ “Ера-Медіа” відмовила прес-службі Збройних сил України в наданні доступу до прямого ефіру для екстреного інформування глядачів про події в Ічні, що на Чернігівщині. Про це йдеться у повідомленні Суспільного мовника на офіційному сайті.

Суспільне нагадало, що 9 жовтня під час наради Президента України Петра Порошенка із силовиками щодо ситуації на складах боєприпасів в Ічні, а також сьогодні, 10 жовтня, на засіданні Кабміну, міністр оборони України Степан Полторак повідомив, що начальник прес-служби Збройних сил України звертався до телеканалів із проханням включитись у прямий ефір для оперативного інформування населення, проте отримував відмови. Зокрема, міністр оборони повідомив, що прес-службі ЗСУ відмовили в доступі до ефіру і на “Першому” каналі.

“Як з’ясувала команда Суспільного, до начальника управління зв’язків з громадськістю та ЗМІ ЗСУ близько 7-ї ранку 9 жовтня зверталося ТОВ “Ера-Медіа”, що виробляє програму “Доброго ранку, країно!”, з проханням включитись у прямий ефір телефоном. Протримавши на зв’язку начальника управління тривалий час, журналісти так і не здійснили включення в ефір, мотивувавши це відсутністю часу”, – зазначає Суспільне.

Також Суспільне зазначає, що програма “Доброго ранку, Країно!” примусово транслюється на телеканалі “UA:Перший” за ухвалою суду і є власним продуктом ТОВ “Ера-Медіа”.

“Команда Суспільного мовника вважає, що поведінка журналістів ТОВ “Ера-Медіа” в цій ситуації не тільки непрофесійна, а й ставить під загрозу право та можливість громадян отримати екстрену інформацію від Збройних сил України, що безпосередньо впливає на безпеку населення”, – йдеться в повідомленні.

Як повідомляв ІМІ, 9 жовтня міністр оборони України Степан Полторак під час доповіді Президентові України про ситуацію, яка склалася довкола 6-го арсеналу ЗС України у районі м. Ічня Чернігівської області та заходи, сказав, що телеканал “UA:Перший” відмовив у наданні ефіру для сповіщення населення.

Водночас команда Суспільного мовника повідомила, що до редакції телеканалу “UA:Перший” прес-служба Збройних сил України з жодним проханням про термінове включення в ефір щодо ситуації про вибухи боєприпасів на Чернігівщині не зверталась.

29 серпня під час засідання Господарського суду представник НСТУ, директор юридичного департаменту Суспільного Максим Дорофеєв заявив клопотання про процесуальні зловживання ТОВ “Ера-Медіа”, яке подало п’ять судових спорів, щоб примусити НСТУ не закривати телепрограму “Доброго ранку, Країно!”.

29 серпня Господарський суд Києва відмовив “Ері” щодо примусової трансляції “Доброго ранку, Країно!”. Проте телепрограма “Доброго ранку, Країно!” продовжить виходити в ефірі “UA: Першого” до рішення Апеляційного суду.

За даними юристів НСТУ, за літо 2018 року ТОВ “Ера-Медіа” розпочало 5 судових спорів (2 у місцевих районних судах м. Києва, Святошинському та Деснянському, і 3 в Господарському суді), аби змусити НСТУ продовжувати трансляцію телепрограми “Доброго ранку, Країно!”.

Власник ТОВ “Ера-Медіа”, народний депутат України, керівник депутатської групи “Воля народу”, колишній регіонал Андрій Деркач вважає, що керівники Національної суспільної телерадіокомпанії України “незаконно та із тиском на журналістів намагаються позбавити ефіру програму “Доброго ранку, Країно!”.

Конфлікт між компаніями триває не перший рік. З 2001 року ТРК “Ера” мовила на ефірній ліцензії “UA: Першого” в мережі УТ-1 щоденно з 6:00 до 9:00 та з 23:00 до 1:20, що становило 5,3 години. 18,7 години належало “UA: Першому”. Тоді телеканал “Ера” взяв на себе зобов’язання відмовитися від ліцензії у випадку створення суспільного мовлення. У 2011 році Перший національний отримав ліцензію на супутникове мовлення, яка була підлаштована під аналогове мовлення в частині обсягу мовлення. Тож “Ера” отримала у вигляді подарунку 5,3 години супутникового мовлення на добу за державні кошти. Комерційна ТРК продовжувала мовити ці 5,3 години на добу до 14 квітня 2017 року.

12 липня 2017 року комерційна телерадіокомпанія “Ера” відмовилася від ліцензії на аналогове мовлення в мережі УТ-1 на користь телеканалу “UA:Перший”. Між каналами дійшли згоди, що ТРК “Ера” з 1 серпня залишає ефір у мережі УТ-1. Між ПАТ “НСТУ” та ТОВ “Ера-Медіа” було укладено договір про створення на замовлення програми “Доброго ранку, Країно!”, яка виходила в ефірі “UA: Першого” з 20 листопада  2017 року із 6:30 по 9:30.

Ще Новини