ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Суд у Росії оштрафував Радіо Свобода за порушення закону про іноземних агентів

27.01.2021, 17:00
Фото – Станіслав Юрченко / Радіо Свобода
Фото – Станіслав Юрченко / Радіо Свобода

Суд у Москві (Росія) 27 січня оштрафував ТОВ “Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода” (РВЄ / РС) та її генерального директора на загальну суму 1 мільйон 100 тисяч рублів (понад 410 тисяч гривень), повідомляє Радіо Свобода.

Таке рішення ухвалено за складеними Роскомнаглядом протоколами про адміністративні правопорушення щодо засобів інформації, визнаних у Росії так званими “іноземними агентами”. Протоколи стосуються діяльності медіакорпорації Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода та її проєктів. 

Суд не взяв до уваги заперечення адвокатів медіакорпорації. Керівництво РВЄ / РС вважає законодавство про іноземних агентів несправедливим і юридично суперечливим та розглядає питання про апеляцію на судове рішення. У РВЄ / РС стверджують, що вимоги Роскомнагляду обмежують свободу журналістської діяльності, а почасти є технічно нездійсненними.

Як повідомляв ІМІ, 12 січня Федеральна служба з нагляду у сфері зв’язку, інформаційних технологій і масових комунікацій РФ (Роскомнагляд) склала перші вісім протоколів за статтею 19.34.1 Кодексу про адміністративні правопорушення щодо ЗМІ, визнаних в Росії “іноземними агентами”. Протоколи стосуються діяльності медіакорпорації Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода та її проєктів, серед яких і проєкт української служби Радіо Свобода – Крим.Реалії.

Заяву до Роскомнагляду з інформацією про те, що РВЄ / РС не виконує наказу відомства, на початку листопада 2020 року подав генеральний директор Агентства федеральних новин Євген Зубарев. 29 грудня 2020 року Роскомнагляд провів перевірку за цією заявою, після чого надіслав до ТОВ “РВЄ / РС”, що представляє інтереси медіакорпорації в Росії.

Корпорація “Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода” розцінює дії російської влади у зв’язку із законодавством про ЗМІ – “іноземних агентів” як “небезпечні зусилля, спрямовані на переслідування журналістів, і кроки до того, щоб громадяни Росії отримували тільки схвалену Кремлем інформацію”. Керівництво корпорації неодноразово зазначало, що її статут гарантує журналістську незалежність і не допускає політичного і цензурного втручання в редакційну політику.

28 грудня 2020 року Міністерство юстиції Росії внесло п’ятеро людей до реєстру “іноземних засобів масової інформації, що виконують функції іноземного агента”.

2 грудня 2019 року президент Росії Володимир Путін підписав закон про фізосіб – “іноземних агентів” з розлогим тлумаченням терміна “іноагент”.

5 грудня 2017 року Міністерство юстиції Росії оголосило іноземними агентами дев’ять американських ЗМІ, зокрема “Голос Америки”, Радіо Свобода, а також Крим.Реалії (проєкт української служби Радіо Свобода). До списку потрапили проєкти російської служби Радіо Свобода “Фактографія” і “Сибирь.Реалии”, телеканал “Настоящее время”, Татарсько-башкирська служба Радіо Свобода, медіапроєкти “Idel.Реалии” та “Кавказ.Реалии”.

Liked the article?
Help us be even more cool!