Соцмережа X позивається проти рекламодавців через "бойкот" платформи
Компанія X Ілона Маска, яка володіє однойменною соціальною мережею, подала 6 серпня до суду на низку великих рекламодавців, звинувативши їх у незаконній змові з метою бойкоту платформи. Про це повідомляє “Голос Америки” з посиланням на Reuters.
Серед відповідачів – Всесвітня федерація рекламодавців (World Federation of Advertisers, WFA), Unilever, Mars, Orsted та CVS Health.
У позові йдеться, що компанії, діючи в межах ініціативи під назвою Всесвітня федерація рекламодавців (Global Alliance for Responsible Media, GARM), колективно утримали “мільярди доларів доходу від реклами” від соціальної мережі.
У позові, поданому до федерального суду Техасу, стверджується, що компанії “стурбовані тим, що Twitter [колишня назва X] може відхилитися від певних стандартів безпеки, встановлених GARM для реклами в соціальних мережах, змовники колективно діяли, щоб змусити Twitter дотримуватися цих стандартів за допомогою бойкоту”.
Ініціативу GARM, проти якої також подано позов, було запущено 2019 року, щоб, як зазначено на сайті WFA, “допомогти галузі розв'язати проблему незаконного чи шкідливого контенту на цифрових медіаплатформах та його монетизації через рекламу”.
“Ми два роки намагалися зберегти мир, тепер – війна”, – заявив Ілон Маск, який придбав соціальну мережу 2022 року, після чого вона зазнала значного ребрендингу. Він порекомендував наслідувати його приклад і подати позов “будь-якій компанії, яку систематично бойкотують рекламодавці”.
Генеральна директорка X Лінда Яккаріно у відкритому листі послалася на доповідь Юридичного комітету Палати представників, наголосивши, що розслідування комітету “виявило докази незаконного бойкоту проти багатьох компаній, включно з X”.
“У звіті сказано: “Докази, отримані комітетом, показують, що GARM та його члени безпосередньо організовували бойкоти та використовували інші непрямі прийоми проти неугодних платформ, творців контенту та новинних організацій у спробі демонетизувати й, по суті, обмежити певні можливості вибору для споживачів”, – написала Яккаріно.
Вона додала, що “люди страждають, коли підривається ринок ідей і деякі думки не монетизуються в порівнянні з іншими в межах незаконного бойкоту”.
Також гендиректорка X наголосила, що керівництво соцмережі виконувало запити компаній на впровадження нових інструментів для кращого контролю з боку рекламодавців. “Ми довели, що наша платформа надає рекламодавцям спосіб показати свої бренди та охопити свою цільову аудиторію безпечно, ефективно та результативно”, – сказала Яккаріно.
Reuters нагадує, що доходи від реклами в X скоротилися після того, як Ілон Маск придбав компанію у 2022 році. Деякі рекламодавці побоювалися витрат на рекламу, зокрема, через те, що їхні бренди з'являтимуться поряд зі шкідливим контентом, який би видаляли попередні власники соцмережі.
Крістін Бартоломью, антимонопольна експертка і професорка юридичної школи Університету Баффало, сказала Reuters, що Х має показати, що існувала фактична угода про бойкот, до якої приєднався кожен рекламодавець. І, навіть якщо справа буде успішною, X не зможе змусити компанії витрачати доходи від реклами на платформі.
Справу подано в Північному окрузі Техасу і передано окружному судді США Ріду О'Коннору. Округ став улюбленим місцем для консерваторів, які намагаються блокувати політику адміністрації Байдена, додає агенція.
Help us be even more cool!