ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Росія використовує "Машу і Ведмедя" для пропаганди своєї культури у світі – медіааналітикиня ІМІ

02.03.2023, 16:50
Фото Яни Машкової
Фото Яни Машкової

Росія використовує мультсеріал “Маша та Ведмідь” для пропаганди своєї культури у світі. В Україні YouTube-канал цього серіалу перебуває на п'ятому місці за чисельністю аудиторії. 

Про результати дослідження найпопулярніших в Україні YouTube-каналів розповіла Громадському радіо медіааналітикиня ІМІ Яна Машкова.

“Тривожним маяком є те, що досі росіяни є в колабораціях з деякими українськими блогерами. В Україні є популярний YouTube-канал “Маша і Ведмідь”, який на п'ятому місці за чисельністю аудиторії: 12 млн людей. Це російський мультсеріал, який офіційно транслюється в українському YouTube. Його локацією вказана Україна. Його показують у перекладі. У цьому мультику транслюють російську традицію та культуру, їхнє вбрання, чаювання із самоваром, ведмідь ностальгує за СРСР. Це все Росія показує українським дітям як норму, як веселу частину світу”, – розповіла Машкова.

За словами медіааналітикині, щомісяця цей канал переглядають майже 55 млн дітей. “Його власникам, росіянам, українці приносять від $13 до 220 тисяч щомісяця. Росіяни створюють канали у різних країнах різними мовами. Дослідники за кордоном з’ясували, що РФ використовує згаданий мультфільм для м’якої пропаганди серед британських глядачів”, – зазначила Яна Машкова та додала, що українці мають бути уважнішими до того, що дивляться їхні діти.

Крім того, вона розповіла, що лише 18 зі 100 найпопулярніших YouTube-каналів в Україні – українською мовою. Залишається ще чимало незайнятих ніш для українськомовного контенту. 

“З будь-якою ідеєю можна зайти на український YouTube. Ця ніша не зайнята. Можна вигадувати що завгодно: від локального новинного каналу до фільмування свого життя. Українці будуть з часом споживати все менше російськомовного контенту. Можна розповідати англійською мовою про Україну. Бо зараз до нашої країни є велика увага іноземців. Дві третини контенту в YouTube – для дітей і про дітей. Трапляється, що батьки створюють своєму синові чи доньці YouTube-канал, де транслюють їхнє життя. Згодом розуміють, що цей контент може принести прибутки. Однак я б не радила батькам залучати дітей до створення такого контенту через етичну складову в майбутньому”, – розповіла експертка ІМІ.

Детальніше з дослідженням ІМІ “Український ютуб у 2023-му: контент для дітей та підлітків, російська мова та емоції” можна ознайомитися тут.

Liked the article?
Help us be even more cool!