ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Основний замовник джинси в онлайн-медіа – ОПЗЖ, кількість комерційних замовників скоротилася вдвічі – ІМІ

31.03.2020, 10:09
Фото – depositphotos.com,
Фото – depositphotos.com,

Основним замовником джинси в онлайн-медіа стала партія "Опозиційна платформа – За життя", на яку припав 41% матеріалів з ознаками замовлення, тоді як на всі інші політичні сили разом – лише 9,5% матеріалів.

Про це свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведене в березні 2020 року у 18 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 20 тисяч новин*.

На другому місці серед основних замовників джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії, на які припало 32% таких матеріалів. Порівняно з четвертим кварталом 2019 року в березні кількість замовних матеріалів в медіа від комерційних компаній впала майже вдвічі. 

У досліджуваний період співвідношення політичної та комерційної джинси становило відповідно 62% і 38%. Зростання кількості політичних матеріалів з ознаками замовлення в першому кварталі 2020 року, порівняно з попереднім кварталом, могло свідчити про підготовку партій до місцевих виборів. 

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали NewsOne (56 матеріалів, виявлених протягом тижня моніторингу, переважно на користь ОПЗЖ), 112.ua (45 матеріалів, переважно на користь ОПЗЖ) і "Знай.юа" (27 матеріалів).

Не було виявлено матеріалів з ознаками замовності на сайтах "Укрінформ", "Український тиждень", "Українська правда" та "Ліга". 

Загалом 11% матеріалів з ознаками замовлення були умовно марковані як реклама. Таке позначення не відповідає законодавству, тому ці матеріали було зараховано до неналежного  маркування. 

Матеріал написано за результатами моніторингу, що проводився 2–6 березня 2020 року в 18 популярних інтернет-медіа: "Обозреватель", "Знай.ua", 24 канал, "Гордон", "Українська правда", "Новое время", УНІАН, "Сегодня", ТСН, 112.ua, NewsOne,  RBC.ua, "Ліга", "Український тиждень", Інтерфакс, "Страна", "Цензор". Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах протягом вказаного періоду (понад 20 тисяч новин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.

З методологією дослідження можна ознайомитися тут.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!