Орган з питань конкуренції й ринку наказав Meta продати Giphy
Орган з питань конкуренції й ринку (CMA) дійшов висновку, що перехід Giphy у власність Meta дасть корпорації можливість обмежувати доступ інших соціальних мереж до gif-зображень, знижуючи привабливість цих платформ для користувачів і в такий спосіб позбавляючись конкуренції.
Про це йдеться на сайті держсектора Сполученкого Королівства.
Урядова організація також вважає, що угода про купівлю усунула Giphy з британського ринку медійної реклами, через що британський бізнес не зможе користуватися інноваціями на цьому ринку.
CMA опублікував своє початкове (у Фазі 2) рішення в цій справі в листопаді 2021 року, зазначивши, що угода може нашкодити користувачам соцмереж і британським рекламодавцям, і наказавши Meta продати Giphy. Згодом Meta оскаржила це рішення в Апеляційному трибуналі з питань конкуренції (САТ). У липні 2022 року САТ підтримав рішення СМА щодо п'яти із шести спірних пунктів. Зокрема, САТ зауважив, що "не сумнівається" у своєму висновку: рішення СМА про те, що злиття компаній значно зменшило динамічну конкуренцію, було справедливим.
Трибунал ухвалив вирок на користь Meta лише з одного процедурного питання, яке стосувалося розкриття конфіденційної інформації третьої сторони. З огляду на цей вирок СМА переглянув своє рішення. Державний орган провів пришвидшений розгляд справи й оголосить свій остаточний вердикт сьогодні.
Протягом останніх трьох місяців незалежна рада СМА аналізувала додаткові докази, надані третьою стороною, а також нові надходження від Meta і Giphy. Завершивши розгляд, СМА дійшов висновку, що Meta зможе збільшити свою і так чималу вагу на ринку в такий спосіб: скасувавши або обмеживши доступ інших соціальних мереж до gif-зображень фірми Giphy, таким чином спонукаючи людей користуватися сайтами Meta, на які вже припадає 73% часу, що його британські користувачі витрачають у соцмережах, або змінивши умови доступу, наприклад змусивши клієнтів Giphy (як-от TikTok, Twitter і Snapchat) надавати більше даних про британських користувачів, щоб отримати доступ до gif-зображень Giphy.
CMA дійшов висновку, що gif-зображення й досі залишаються важливим рушієм активності користувачів у соцмережах: люди в усьому світі щомісяця роблять мільярди пошукових запитів на gif-зображення Giphy.
СМА також вважає, що злиття компаній матиме негативні наслідки для ринку медійної реклами. До нього Giphy пропонувала інноваційні рекламні послуги в Сполучених Штатах і розглядала можливість розширення на інші країни, зокрема на Велику Британію. Ці послуги давали бізнесам на кшталт Dunkin’ Donuts і Pepsi можливість рекламувати свої бренди за допомогою візуальних і gif-зображень.
На думку СМА, рекламні послуги Giphy мали достатній потенціал, щоб конкурувати з відповідними послугами від Meta, що сприяло б розвитку інновацій від Meta й інших гравців на ринку. Втім, придбавши Giphy, Meta закрила її рекламні послуги, позбавивши британський бізнес потенційного інструмента для реклами. СМА вважає цю ситуацію особливо тривожною, оскільки Meta контролює майже половину британського ринку медійної реклами, який загалом оцінюється в 7 мільярдів фунтів.
У підсумку СМА зазначив, що уникнути значного впливу цієї угоди на ринок конкуренції можна лише за умови, що Meta продасть усю компанію Giphy погодженому покупцю.
Стюарт Макінтош, голова незалежної слідчої групи, яка розслідує цю справу, зазначив: "Ця угода значно обмежила б конкуренцію на двох ринках. Вона вже усунула потенційного гравця з британського ринку медійної реклами, а також дала Meta спроможність дедалі збільшити свою значну ринкову вагу в галузі соцмереж. Єдиним розв’язанням цієї проблеми є продаж Giphy. Це заохотить розвиток цифрової реклами, а також стане запорукою того, що британські користувачі соцмереж і далі виграють від доступу до Giphy".
Help us be even more cool!