ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

ОПЗЖ і контрагітація - основні категорії джинси напередодні виборів. Дослідження ІМІ

22.10.2020, 15:10
Фото - zagittya.com.ua
Фото - zagittya.com.ua

Напередодні місцевих виборів головними категоріями прихованого політичного піару в загальноукраїнських онлайн-медіа стали матеріали на користь партії “Опозиційна платформа - За життя” та чорний піар\контрагітація проти партій, кандидатів та влади. 

Такими є результати дослідження політичної джинси, що було проведене ГО “Інститут масової інформації” в 19 популярних онлайн-медіа.*

На партію ОПЗЖ та пов'язаних з нею експертів і спікерів припало 37% від всіх виявлених матеріалів з ознаками замовлення. Левова частка цих матеріалів розміщувалась на “партійних” сайтах 112.ua та Newsone. 

На другому місці за кількістю прихованої агітації виявилась матеріали з чорним піаром або контрагітацією (19% від всіх матеріалів з ознаками замовлення). При чому, майже половина контрагітації (48.5% зафіксованих експертами ІМІ матеріалів) була спрямована проти чинного президента Зеленського, влади загалом, та проти провладної партії “Слуга Народу”.

На третьому місці за кількістю матеріалів з ознаками прихованої політичної агітації опинився мер столиці Віталій Кличко (8%). 

Найбільшу кількість матеріалів з ознаками замовності і заангажованості було зафіксовано на сайті 112.ua - 120 матеріалів лише за три дні моніторингу. Для порівняння, це вдвічі більше, ніж було зафіксовано на цьому сайті під час парламентської кампанії минулого року. 

На другому місці за кількістю замовних матеріалів виявився сайт Обозреватель (54 матеріали за три дні). На сайті було зафіксовано джинсу від широкого кола замовників. При чому, розміщується така інформація під прізвищами начебто реально існуючих “журналістів”.

На третьому місці ще один сайт із т.зв. “пулу Медведчука” - Newsone, на якому експерти встановили 48 матеріалів з ознаками замовності. 

Не було виявлено політичної джинси на таких сайтах: “Дзеркало тижня”, "Ліга", "Українська правда", "Букви", "Український тиждень" та "Суспільне".

З повним дослідженням можна ознайомитися за посиланням. Методологія дослідження доступна за посиланням. 

*Моніторинг проводився в період з 5 по 7 жовтня 2020 року в таких ЗМІ: Обозреватель, Політека, 24-й канал, Гордон, Українська правда, УНІАН, Сегодня, ТСН, 112.ua, Newsone,  RBC.ua, Ліга, Інтерфакс-Україна, Суспільне, Український тиждень, Дзеркало тижня, Букви, Цензор, Страна. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 20 тисяч новин)

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews Network.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!