Опитування: Українці все менше довіряють медіа і споживають більше Telegram- і YouTube-канали
Довіра українців до медіа знижується. Водночас альтернативні джерела, такі як Telegram- і YouTube-канали, набувають все більшої популярності.
Про це свідчать дані опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), проведеного у грудні 2024 року.
Основні дані опитування:
- Загальний рівень довіри до українських медіа становить лише 27%.
- Рівень недовіри зріс до 42%, ще 32% респондентів залишилися невизначеними щодо свого ставлення.
- Порівняно з 2023 роком показник довіри знизився на 2% (з 29%), тоді як частка недовіри зросла на 2% (з 40%).
- Баланс довіри-недовіри погіршився з -11% до -15%.
Telegram- і YouTube-канали стають ключовими джерелами новин для значної частини населення, зазначає виконавчий директор Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький.
“Більшість українців споживають інформацію з Telegram- і YouTube-каналів, і ми бачимо суттєву фрагментацію медіа простору з формуванням “інформаційних бульбашок” (а близько 80% вірять, що переважно можуть відрізняти дезінформацію та фейки). Тобто українці менше вірять “класичним” ЗМІ, які мають штат, редакторів, дотримуються певних стандартів (принаймні намагаються). Проте вірять Telegram- і YouTube-каналам та “експертам”, – прокоментував результати опитування Грушецький.
Він зауважив, що, враховуючи прагнення до хайпу та спекуляцію емоціях, багато проблем у свідомості населення загострюються.
“Тому крім, безумовно, необхідних у судах, прокуратурі (та інших інституціях) робота з медіа сферою також має бути важливим напрямком”, – додав Грушецький.
Як повідомляв ІМІ, у 2024 році зменшився перегляд українцями телемарафону “Єдині новини України” – 47% проти 54% у 2023 році. Щотижнева аудиторія також скоротилась із 45% до 37%.
Help us be even more cool!