ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Опитування: Українці все менше довіряють медіа і споживають більше Telegram- і YouTube-канали

Довіра українців до медіа знижується. Водночас альтернативні джерела, такі як Telegram- і YouTube-канали, набувають все більшої популярності.

Про це свідчать дані опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), проведеного у грудні 2024 року.

Основні дані опитування:

  • Загальний рівень довіри до українських медіа становить лише 27%.
  • Рівень недовіри зріс до 42%, ще 32% респондентів залишилися невизначеними щодо свого ставлення.
  • Порівняно з 2023 роком показник довіри знизився на 2% (з 29%), тоді як частка недовіри зросла на 2% (з 40%). 
  • Баланс довіри-недовіри погіршився з -11% до -15%.

Telegram- і YouTube-канали стають ключовими джерелами новин для значної частини населення, зазначає виконавчий директор Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький.

“Більшість українців споживають інформацію з Telegram- і YouTube-каналів, і ми бачимо суттєву фрагментацію медіа простору з формуванням “інформаційних бульбашок” (а близько 80% вірять, що переважно можуть відрізняти дезінформацію та фейки). Тобто українці менше вірять “класичним” ЗМІ, які мають штат, редакторів, дотримуються певних стандартів (принаймні намагаються). Проте вірять Telegram- і YouTube-каналам та “експертам”, – прокоментував результати опитування Грушецький.

Довіра інституціям у регіональному вимірі/Фото - сайт КМІС

Він зауважив, що, враховуючи прагнення до хайпу та спекуляцію емоціях, багато проблем у свідомості населення загострюються. 

“Тому крім, безумовно, необхідних у судах, прокуратурі (та інших інституціях) робота з медіа сферою також має бути важливим напрямком”, – додав Грушецький.

Як повідомляв ІМІ, у 2024 році зменшився перегляд українцями телемарафону “Єдині новини України” – 47% проти 54% у 2023 році. Щотижнева аудиторія також скоротилась із 45% до 37%.

Liked the article?
Help us be even more cool!