"Опозиційна платформа – За життя" очолила список замовників політичної джинси в онлайн-ЗМІ – дослідження ІМІ
Лідером з розміщення політичної джинси в онлайн-медіа стала партія “Опозиційна платформа – За життя”, на користь якої припало 22% від усіх матеріалів з ознаками замовлення політичного характеру, що потрапили до моніторингу ІМІ.
Окрім того, на користь кандидата в президенти і лідера цієї політсили Юрія Бойка припало 16% від матеріалів з ознаками замовлення.
Розміщувалися такі матеріали переважно на 112-му каналі (112.ua) та сайті телеканалу Newsone (newsone.ua).
Такими є дані дослідження політичної джинси, проведеного Інститутом масової інформації в період з 11 по 15 березня 2019 року в 13 популярних інтернет-ЗМІ, повна вибірка становила понад 15 тисяч новин*.
Протягом періоду моніторингу не було зафіксовано замовних матеріалів політичного характеру на сайтах "Українська правда", "Новое время", "Ліга" та ТСН.
Найбільше політичних замовних матеріалів було зафіксовано на сайтах “Обозреватель” (53), 112-го каналу (49) та на сайті телеканалу Newsone (39).
Після “Опозиційної платформи – За життя”, друге місце серед замовників політичної джинси посіла кандидатка в Президенти Юлія Тимошенко (14% матеріалів з ознаками замовлення). Матеріали на користь цієї кандидатки зафіксовані на сайтах "Обозреватель", РБК-Україна, 24-каналу та "Знай.юа".
9% матеріалів стосувалися діяльності Володимира Зеленського. Найбільше джинсових матеріалів на користь Зеленського розміщувалося на сайті "Знай.ua" (znaj.ua).
Стільки ж (9%) матеріалів замовного характеру стосувалися діяльності Анатолія Гриценка. Найбільше таких матеріалів було зафіксовано на сайті “Обозреватель” (obozrevatel.com).
На користь чинного Президента Петра Порошенка було розміщено 6% матеріалів з ознаками замовлення від загальної кількості матеріалів.
У межах аналізу також було зафіксовано 23 матеріали з ознаками контрагітації та чорного піару. Цікаво, що 83% таких матеріалів були спрямовані проти Петра Порошенка.
Загалом протягом п’яти днів моніторингу в 13 інтернет-ЗМІ було зафіксовано 249 матеріалів політичного характеру з ознаками замовлення. З них лише 4% були марковані як рекламні, проте навіть це маркування не відповідало Закону “Про рекламу” (“Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори”).
Повні дані моніторингу джинси в онлайн-ЗМІ можна прочитати ТУТ.
*Моніторинг проводився в період з 11 по 15 березня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель”, Знай.ua, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, "Новое время", УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone, RBC.ua, Ліга. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на сайтах за вказаний період (понад 15 тисяч новин).
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews Network.
Help us be even more cool!