ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Оператори запевняють, що зв’язок в Україні працюватиме стабільно майже за будь-яких умов

22.02.2022, 11:45
Фото – UNSPLASH
Фото – UNSPLASH

Українські оператори мобільного та фіксованого зв’язку запевняють, що в разі повномасштабного вторгнення Росії на територію України зв’язок працюватиме. 

Про це повідомляє видання AIN.UA, яке поспілкувалося з операторами.

Усі три найбільші мобільні оператори України – “Київстар”, “Vodafone Україна” та lifecell – повідомили, що мають досвід роботи за різних складних обставин (стихійні лиха, пошкодження обладнання, кібератаки). І вони зараз працюють над тим, щоб забезпечувати зв’язок за умов ескалації. Навіть за умов, коли можуть бути перебої в електриці.

У “Київстарі” зазначили, що сучасні мережі зв’язку, якщо потрібно, здатні змінювати маршрутизацію трафіку через транзитні вузли, розташовані в різних містах України. Це дозволить забезпечувати зв’язок навіть у тих випадках, коли частину мережі буде пошкоджено.

У “Vodafone Україна” підкреслили, що оператор має досвід роботи в умовах пандемії, локдауну, нестабільного електропостачання та в інших кризових випадках. А інфраструктуру побудовано в такий спосіб, щоб забезпечувати резервні лінії зв’язку для ризиків. 

“Ми маємо резервне обладнання та резервні канали передачі даних в Україні та за її межами. У разі порушення функціонування одних інші можуть підтримувати зв’язок на належному рівні”, – розповіли в компанії.

За подібними принципами працює і мережа lifecell. “Дата-центри оператора та основні підсистеми мережі побудовано з необхідним резервуванням елементів ядра мережі, каналів передачі даних, виходів до інтернету тощо. Компанія здатна достатній час підтримувати працездатність обладнання навіть в умовах порушення енергоживлення за допомогою дизель-генераторів. За необхідності оператор може використовувати резервне обладнання і резервні канали передачі даних для забезпечення роботи мережі. Обладнання lifecell знаходиться в різних регіонах України, і в разі частково відключення в одних регіонах функції можуть дублюватись іншими регіонами”, – розповіли в компанії.

Крім того, одразу в кількох компаніях-операторах виданню повідомили, що об’єкти телеком-мережі охороняються. Наприклад, у “Київстарі” такі об’єкти охороняють у режимі 24/7 і штатно, і за допомогою сторонніх охоронних організацій. У “Vodafone Україна” також посилили збройну охорону важливих об’єктів, зокрема із залученням Поліції охорони.

Також оператори готуються і до захисту від можливих кіберзагроз. У “Vodafone Україна” розповіли, що посилили зовнішній та внутрішній периметр компанії від можливих кібератак. “Провели низку заходів щодо виявлення вразливостей та ризиків інформаційних систем компанії, провели пен-тести. Придбали додаткове обладнання для кіберзахисту”, – розповіли в компанії. Інші великі оператори вживають схожих заходів, цілодобово моніторячи потенційні загрози.

Щодо кіберзахисту оператори також консультуються з державними органами, зокрема з Департаментом контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБУ (ДКІБ СБУ).

У компанії “Укртелеком” підкреслюють, що за надзвичайних обставин фіксований телефонний та оптичний інтернет-зв’язок більш захищені, ніж мобільний, – адже потрібно фізично пошкодити кабель, щоб їх перервати. Радіозв’язок, з іншого боку, можна глушити спецзасобами.

“Телефонний зв’язок може працювати навіть без електроживлення в будинку (за умови використання телефону без радіозв’язку), адже живлення здійснюється з АТС, яка має резервні потужності в разі аварійного відключення електроенергії. Фіксований оптичний інтернет не підпадає під вплив засобів радіоелектронної боротьби, і, якщо в споживача є альтернативне джерело живлення на роутері, а оператор має можливість підтримувати роботу мережевих вузлів, зв’язок буде (на мережах GPON – гігабітна пасивна оптична мережа). У компанії налагоджена система резервування каналів зв’язку та цифрових волоконно-оптичних ліній зв’язку. У випадку пошкодження телефонних ліній налагоджується переадресація викликів на альтернативні номери або здійснюється перемикання на конвергентну мережу, яка поєднує дротовий та бездротовий зв’язок”, – пояснили в “Укртелекомі”.

Назагал, як роблять висновок в “Укртелекомі”, комбінація фіксованого та мобільного телефонного зв’язків разом з оптичним інтернетом є стабільною. 

На випадок воєнного стану, за Законом “Про правовий режим військового стану”, для телеком-мереж може встановлюватись особливий режим роботи, рішення про це ухвалює Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації (Держспецзв’язку). Керуватиме мережами в цьому разі Національний центр оперативно-технічного управління мережами.

Liked the article?
Help us be even more cool!