Ольга Шалайська: «Люди нерідко не розуміють, чому журналісти піднімають позірно далекі теми»
09.05.2012, 09:29
На прес-конференції, присвяченій річниці вступу в дію Закону «Про доступ до публічної інформації» менеджер із розвитку Інституту масової інформації Ольга Шалайська зазначила, що сам Закон на 95% прописаний так, що його треба і варто виконувати. Проте є низка перешкод до його повної імплементації.
Ці перешкоди випливають як зі сторони держави, котра зобов’язана даним Законом оприлюдювати якнайповніше інформацію, що належить до сфери публічної, як теж зі сторони суспільства. Представники держави за рік, що пройшов, ще далекі до ідеального виконання норм даного Закону. Певною проблемою залишається те, що органи влади не спішать оприлюднювати проекти своїх постанов та нормативних актів, для чого відводиться строк у 20 днів. «Це прикро, оскільки громадськість не поінформована, ЩО планує влада зробити. Це мінус», - зазначила Ольга Шалайська.
Зі свого боку суспільство також не використовує усіх наданих новим Законом важелів для отримання необхідної інформації. «Чимало інформації, яка раніше була практично недоступна, приміром з Державного управління справами, чи НАК «Нафтогаз», сьогодні може бути надана. Нерідко через суд, але Закон уможливлює її оприлюдення, - сказала представник ІМІ. – Втім, за даними дослідження фонду «Демократичні ініціативи» аж 48% українців ставляться скептично до того, що можна зробити владу прозорішою і менш корумпованою. Це свідчить про зневіру в суспільстві».
Причина нерідко криється також в редакційній політиці ЗМІ, коли з одного боку – чиновник не надає інформацію вчасно або повновноцінно, журналіст чи редакція не оскаржує цю дію в суді, а до споживача інформація не надходить узагалі, - тож він навіть не підозрює про існування певних проблем. «Завдяки діяльності громадських структур вдалося показати певній частині суспільства, що Закон «Про доступ до публічної інформації» може бути дієвим інструментом щодо оприлюднення видатків чиновників, публічних фінансів», - зазначила Шалайська. Проте, на її думку, «люди нерідко не розуміють, чому журналісти піднімають позірно далекі теми». На перший погляд пересічному громадянину цікавіша тема розбитих доріг, ніж тендерів «Нафтогазу», натомість це не означає, що «далека» тема не має великого суспільного значення.
Наприкінці Ольга Шалайська закликала присутніх частіше використовувати усі можливі важелі, надані Законом «Про доступ до публічної інформації», включно із запитами до прокуратури, позовами до судів у випадках бездіяльності чи імітації діяльності представників органів влади.
Фото: «Новий громадянин»
ІМІ
Ці перешкоди випливають як зі сторони держави, котра зобов’язана даним Законом оприлюдювати якнайповніше інформацію, що належить до сфери публічної, як теж зі сторони суспільства. Представники держави за рік, що пройшов, ще далекі до ідеального виконання норм даного Закону. Певною проблемою залишається те, що органи влади не спішать оприлюднювати проекти своїх постанов та нормативних актів, для чого відводиться строк у 20 днів. «Це прикро, оскільки громадськість не поінформована, ЩО планує влада зробити. Це мінус», - зазначила Ольга Шалайська.
Зі свого боку суспільство також не використовує усіх наданих новим Законом важелів для отримання необхідної інформації. «Чимало інформації, яка раніше була практично недоступна, приміром з Державного управління справами, чи НАК «Нафтогаз», сьогодні може бути надана. Нерідко через суд, але Закон уможливлює її оприлюдення, - сказала представник ІМІ. – Втім, за даними дослідження фонду «Демократичні ініціативи» аж 48% українців ставляться скептично до того, що можна зробити владу прозорішою і менш корумпованою. Це свідчить про зневіру в суспільстві».
Причина нерідко криється також в редакційній політиці ЗМІ, коли з одного боку – чиновник не надає інформацію вчасно або повновноцінно, журналіст чи редакція не оскаржує цю дію в суді, а до споживача інформація не надходить узагалі, - тож він навіть не підозрює про існування певних проблем. «Завдяки діяльності громадських структур вдалося показати певній частині суспільства, що Закон «Про доступ до публічної інформації» може бути дієвим інструментом щодо оприлюднення видатків чиновників, публічних фінансів», - зазначила Шалайська. Проте, на її думку, «люди нерідко не розуміють, чому журналісти піднімають позірно далекі теми». На перший погляд пересічному громадянину цікавіша тема розбитих доріг, ніж тендерів «Нафтогазу», натомість це не означає, що «далека» тема не має великого суспільного значення.
Наприкінці Ольга Шалайська закликала присутніх частіше використовувати усі можливі важелі, надані Законом «Про доступ до публічної інформації», включно із запитами до прокуратури, позовами до судів у випадках бездіяльності чи імітації діяльності представників органів влади.
Фото: «Новий громадянин»
ІМІ
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!