Мовний омбудсмен отримав за перше півріччя вдвічі менше скарг, ніж за такий період минулого року
У першому півріччі 2024 року до Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 1062 звернення громадян про порушення мовного закону, це вдвічі менше, ніж за аналогічний період минулого року – 2020 скарг.
Про це повідомляється на сайті мовного омбудсмена.
Найбільше громадяни скаржаться на відсутність стартової української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів, через які здійснюється обслуговування споживачів – 297 звернень (29% від загальної кількості усіх звернень).
У яких ще сферах порушують мовне законодавство:
- обслуговування – 160 (15%);
- рекламу і вивіски – 136 таких звернень (13%);
- інформацію про товари і послуги – 72 (7%);
- сферу освіти та науки – 78 звернень (7%);
- сферу охорони здоров’я – 65 звернень (6%).
- органи влади (законодавча, виконавча, судова) – 44 звернення (4%).
Де найбільше порушують мовне законодавство:
- Київ (365 звернень)
- Одеська область (203)
- Харківська (98)
- Дніпропетровська (93)
- Київська (42)
Також 26 звернень має Запорізька область, 20 – Полтавська, 18 – Миколаївська, по 17 – Львівська та Чернігівська, 12 – Житомирська, 11 – Вінницька та Донецька, 9 – Кіровоградська, 8 – Сумська, 7 – Закарпатська, 6 – Хмельницька, по 4 – Тернопільська та Чернівецька, 3 – Івано-Франківська, по 2 – Черкаська та Волинська. З Луганської та Херсонської областей звернення не надходили.
Мовний омбудсмен Тарас Кремінь зазначає, що зменшення кількості звернень громадян щодо порушення Закону про державну мову говорить про часткове покращення мовної ситуації в окремих сферах.
“Особливо це помітно в інтернет-просторі, обслуговуванні та медіа. Натомість структура порушень у регіонах суттєво змінюється, і на це впливають як регіональна мовна політика, мовна свідомість громадян, так і доступність до інформації та послуг державною мовою”, – зауважив він.
Також Кремінь додав, що вперше за роки війни, дії Закону та функціонування секретаріату Уповноваженого вони помічають як позитивну статистику, так і сталу тенденцію в переході громадян держави на українську, відмову від застосування недержавної у приватному (домашньому) спілкуванні, а також високий запит суспільства на українську незалежно від сфери чи регіону.
За результатами розгляду скарг мовний омбудсмен провів державний контроль та оштрафував порушників.
Як повідомляв ІМІ, у 2023 році уповноважений із захисту державної мови отримав 3692 звернення про порушення мовного закону. Це найбільша кількість скарг за всі роки існування інституту уповноваженого і на 30% більше, ніж у 2022 році (2846).
Help us be even more cool!