ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Meta виявила загрозу китайської пропаганди на тлі майбутніх виборів у США

30.11.2023, 18:00

Meta видалила тисячі зареєстрованих у Китаї облікових записів на Facebook, що вдавали із себе американських громадян і писали на чутливі теми на кшталт абортів і охорони здоров’я.

Про це пише CNN з посиланням на дані компанії. Там застерегли, що "небезпечні іноземні актори намагаються достукатися до аудиторії" в мережі на тлі виборів у США, які мають відбутися 2014 року. 

Фейкові акаунти дослівно імітували дописи республіканців на кшталт кандидата в президенти й губернатора Флориди Рона Десантіса, а також демократів, як-от колишньої спікерки парламенту Ненсі Пелосі. 

Meta не приписує цю мережу підроблених акаунтів жодній конкретній організації в Китаї. 

Заяві корпорації передувала низка схожих застережень від інших технокомпаній, що свідчить про активізацію китайської пропаганди й операцій впливу, націлених на американську аудиторію, протягом останнього року.

Зараз американські політики готуються до бурхливих і напружених президентських виборів 2024 року, де велика частка виборців може поставити результати під сумнів, а іноземні сили (наприклад, Китай, Росія й Іран) можуть спробувати вплинути на виборців і посіяти недовіру до процесу голосування.

Як пише CNN, нещодавно служби нацбезпеки США призупинили свою роботу з виявлення потенційних операцій впливу в соцмережах через юридичне оскарження цієї роботи з боку республіканських генпрокурорів. Керівництво Meta підтвердило, що державні органи США не обмінювалися з ними інформацією щодо іноземних втручань у вибори з липня, коли республіканці подали свій позов. Верховний суд США планує взятися за цю справу.

До судового провадження "було кілька випадків, коли натяк від уряду допомагав нам швидко вжити заходів" для протидії іноземним операціям впливу, розповів журналістам Натанієль Ґляйхер, голова відділу безпекової політики Meta.

У звіті Meta про іноземні онлайн-загрози, оприлюдненому в четвер, ідеться, що мета китайської мережі фейкових акаунтів достеменно невідома. Компанія стверджує, що ліквідувала цю мережу раніше, ніж тій вдалося домогтися взаємодії від живих користувачів застосунків Meta.

"Це – найпомітніший зсув на мапі загроз порівняно з 2020 роком", – повідомив журналістам Бен Німмо, очільник відділу Meta з розслідування глобальних загроз, маючи на увазі активізацію китайських інтернет-операцій впливу протягом останнього року, націлених на аудиторію в усьому світі. 

Масштабна спроба Росії втрутитись у вибори в США у 2016 році показала, як тролі й боти можуть бути використані для поглиблення розколів в американському суспільстві. Китай зазвичай уникав таких прямолінійних і спірних тактик втручання, стверджують аналітики й американські посадовці. Втім, певні ознаки свідчать, що на тлі наступних виборів Китай може змінити свій підхід.

У звіті аналітиків Microsoft, опублікованому у вересні, йшлося, що ймовірні китайські агенти також використовували згенеровані штучним інтелектом зображення Статуї свободи й руху "Black Lives Matter" для поширення дезінформації. 

Китайський уряд також розробив найбільшу у світі систему інтернет-операцій з поширення дезінформації й послуговується нею для цькування американських громадян, політиків і підприємств, іноді погрожуючи жертвам насильством, про що нещодавно повідомляла CNN, переглянувши судові документи й публічні свідчення соцмереж. 

Китай заперечує, що троль-ферми оперують з їхньої території.

"Певні особи й інституції запускають у соцмережах одну "хвилю чуток", спрямованих проти Китаю, за одною й поширюють колосальну кількість дезінформації про Китай", – заявив Лю Пен’юй, речник китайського посольства у Вашингтоні, у відповідь на прохання CNN прокоментувати ситуацію. 

Попри те що Meta й інші компанії в галузі технологій розповідають про свої зусилля із захисту виборів, деякі нещодавні рішення компанії свідчать про протилежні тенденції.

У липні CNN повідомляла, що компанія звільнила кількох членів команди, яка працювала над протидією маніпуляціям і дезінформації щодо проміжних виборів у США 2022 року. А цього місяця Meta заявила, що дозволятиме розміщувати на своїх платформах політичну рекламу, яка ставить під сумнів результати президентських виборів 2020 року.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!