ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

КЖЕ розробила для медіа рекомендації щодо створення новин із соцмереж

23.11.2020, 16:11
Фото – news.t1.ua
Фото – news.t1.ua

Комісія з журналістської етики розробила для журналістів та медіа рекомендації щодо створення матеріалів, які базуються на дописах у соціальних мережах.

Про це йдеться в заяві КЖЕ, оприлюдненій 23 листопада.

КЖЕ зазначає, що звернула увагу на таку тенденцію створення матеріалів інтернет-виданнями під час аналізу матеріалів, опублікованих у медіа під час кампанії щодо проведення місцевих виборів 2020 року.

Так, зазначає комісія, часто авторами таких дописів є політики або політологи, самі ж дописи спрямовані або на жорстку критику, або на відбілювання репутації представників різних гілок державної влади.

Новини, створені виданнями на підставі таких дописів, не містять бекграунду з описом ситуації, якої стосується допис, та можуть виглядати вирваними з контексту. Видання зазвичай також не проводять перевірки на предмет достовірності відомостей чи звинувачень, викладених у дописі, не надають можливості прокоментувати звинувачення об’єктам критики та не наводять посилань на матеріали, де ті чи інші звинувачення вже були спростовані. Частою є ситуація, коли журналісти не розміщують посилання на цитований допис, а додають скріншоти, які потребують додаткової верифікації з боку читача.

У результаті, йдеться в заяві, дописи індивідуальних користувачів в інтернеті сприймаються як редакційні матеріали, за розповсюдження яких відповідають безпосередньо видання. Також переважно такі матеріали не маркуються як реклама або оплатний контент та розміщуються в розділах “Новини” інтернет-видань, що вводить в оману споживача інформації, зазначає КЖЕ. 

“Такі кричущі порушення стандартів та Кодексу етики українського журналіста можуть свідчити про замовність матеріалів та використання медіа в інформаційних кампаніях, спрямованих на дискредитацію чи відновлення репутації тієї чи іншої особи. Використання медіа з цією метою є неприпустимим та несумісним зі стандартами журналістської етики”, – заявляє КЖЕ.

Зважаючи на збільшення кількості практики створення матеріалів у медіа на підставі дописів користувачів у соцмережах, Комісія з журналістської етики рекомендує журналістам і медіа в подібних ситуаціях:

  • перед використанням заяви експерта чи політика докласти зусиль для того, щоб упевнитися, чи насправді цю заяву зробив сам експерт або політик, чи належить йому сторінка в соціальній мережі та чи не було таку сторінку зламано;
  • з обережністю використовувати заяви експертів та політиків, оприлюднені на їхніх сторінках у соціальних мережах, та перевіряти їх на предмет достовірності;
  • утриматися від публікацій, цілком або переважно побудованих на цитуванні одного допису в соціальній мережі, й надавати слово стороні, що критикується в дописі, та незалежним експертам для коментування ситуації;
  • віддавати перевагу наданню прямих посилань на дописи в соціальних мережах, які цитуються, оскільки використання скріншотів часто може бути застосоване з маніпулятивною метою;
  • належно відділяти редакційні матеріали від матеріалів, отриманих від зовнішніх дописувачів, задля чіткості встановлення редакційної відповідальності за розміщення матеріалу та для того, щоб не вводити в оману споживачів інформації;
  • відмовлятися від розміщення на будь-яких умовах матеріалів, які є політичною джинсою.
Liked the article?
Help us be even more cool!