Користувачі Instagram виявили, що соцмережа за замовчуванням обмежує політичний контент
Користувачі Instagram виявили, що компанія Meta почала обмежувати рекомендований контент на політичну тематику за замовчуванням. Водночас соцмережа напряму не сповіщала своїх користувачів про це нововведення, повідомляє Ars Technica.
Натомість у лютому в Instagram заявили, що платформа “не хоче активно рекомендувати політичний контент від акаунтів, на які ви не підписані”. Допис компанії підтвердив, що Meta “не рекомендуватиме контент про політику в рубриках рекомендацій Instagram чи Threads”, щоб ці платформи лишалися місцем, де “всі гарно проводять час”.
“Ця зміна не вплине на дописи від акаунтів, на які люди добровільно підписуються, – лише на рекомендації від системи… Ми роками докладали зусиль, щоб показувати людям менше політичного контенту, спираючись на висловлені ними побажання і бачення того, які дописи, на їхню думку, є політичними”, – повідомила виданню Ars речниця Meta Дані Левер.
Користувачі можуть змінити це налаштування Instagram, оновивши свої вподобання в меню “Рекомендований контент”. Наразі в застосунку є дві опції: “не обмежувати” й “обмежувати” – налаштування, обране за замовчанням.
The Washington Post повідомляє, що це нововведення обурило новинарів, які послуговуються платформою для привернення уваги користувачів, що не вишукують політичний контент самотужки.
“Вся додана вартість соцмереж для політичних людей – у тому, що можна достукатися до звичайного народу, який інакше може не почути важливе для них повідомлення на кшталт “у Флориді голосують щодо абортів” чи “сьогодні вибори”, – пояснив виданню Кіт Едвардс, політолог-демократ і контент-кріейтор.
На тлі прийдешніх виборів рішення Meta може вплинути на охоплення політичних дописів, спрямованих на інформування виборців. Видання The Markup також повідомляло, що з початком війни між Ізраїлем і ХАМАС компанія почала посилати в “тіньовий бан” авторів пропалестинських дописів.
“Наше розслідування показало, що Instagram сильно обмежував поширення неграфічних зображень війни, без попередження видаляв підписи й приховував коментарі, а також позбавляв користувачів здатності апелювати ці рішення”, – пише The Markup.
Видається, що Meta має намір віддалитися від своєї репутації платформи, на якій квітне політичний контент, а разом з ним – дезінформація.
“Люди казали нам, що хочуть бачити менше політичного контенту, тож останні кілька років ми коригували наш підхід і зменшували кількість політичного контенту (включно з дописами політиків), які можна побачити у Facebook: у стрічці, Reels, Watch, рекомендованих групах і сторінках. Зокрема, ми маємо намір обмежувати потенційно пов’язані з політикою чи політичними питаннями рекомендації… водночас не позбавляючи вас змоги знаходити й взаємодіяти з політичним контентом, який важливий для вас, якщо це вас цікавить”, – йдеться в лютневому дописі Meta.
Нагадаємо, зазвичай платформи прямо сповіщають користувачів про зміни правил користування своїм застосунком, але у випадку цього оновлення в меню налаштувань просто було додано нові параметри. Через це багато користувачів, які хочуть, щоб алгоритм рекомендував їм політичний контент (і які, вочевидь, пропустили заяви Meta й подальші повідомлення в медіа), з шоком виявили, що Meta обмежує матеріали в їхній стрічці.
Марія Ігнатьєва
Help us be even more cool!