Інститут дослідження журналістики: Читачі підозріло ставляться до видань, що використовують ШІ
52% респондентів у США і 63% респондентів у Британії зазначають, що їм було б некомфортно взаємодіяти з новинами, створеними переважно ШІ. Такими є дані опитування Інституту дослідження журналістики Reuters.
17 червня інститут опублікував річний Звіт про цифрові новини – цьогоріч на основі опитування майже 100 тисяч людей у 47 країнах світу, – де окреслено складнощі, з якими стикаються медіа. Опитування охопило по 2 тисячі людей в кожній країні.
“Видання в усьому світі намагаються впоратися з новим викликом, пов’язаним з генеративним штучним інтелектом: компанії на кшталт Google і OpenAI розробляють функції підсумовування інформації, що відтягують трафік у новинних сайтів”, – повідомляє агенція.
Втім, автори звіту зазначають, що споживачі новин з підозрою ставляться до використання ШІ для вироблення новин, зокрема на чутливі (наприклад, політичні) теми.
Водночас респонденти спокійніше ставляться до технічного використання ШІ для прискорення роботи журналістів.
“Рівень підозрілості нас здивував. Люди переважно бояться, що постраждає надійність контенту й довіра до медіа”, – сказав Нік Ньюман, старший дослідник інституту й головний автор звіту.
Занепокоєння щодо фейків у новинах зросло на три пункти в порівнянні з минулим роком: 59% респондентів повідомили про таке занепокоєння. Показники були вищими в Південній Африці й США (81% і 72% відповідно) – в обох країнах цього року відбуватимуться вибори.
Ще один виклик, з яким стикаються новинні організації, – небажання аудиторії платити за підписки на медіа. Кількість респондентів, які платять за новини, дещо зросла під час пандемії; останні три роки цей показник залишається незмінним – 17%, ідеться у звіті.
З 5 600 опитуваних користувачів TikTok, які зазначили, що стежать за новинами в застосунку, 57% сказали, що здебільшого дослухаються до окремих інфлюенсерів, водночас 34% здебільшого підписані на журналістів і медіа.
Десять найпопулярніших осіб, названих респондентами в США, є коментаторами на політичні теми, а не збирачами новин, зазначено у звіті. Серед таких коментаторів американці назвали, зокрема, Такера Карлсона, Джо Роґана й Девіда Пакмена.
Як повідомляв ІМІ, у травні 2024 року компанія – розробник штучного інтелекту OpenAI уклала угоду про право на доступ до контенту з низкою найбільших інформаційних видань у власності медіаконгломерату News Corp.
Доступ до масивного корпусу даних допоможе покращити контент від ChatGPT – чат-бота, який генерує людиноподібні відповіді на запити й робить конспекти довгих текстів.
Подібні партнерства також відіграють ключову роль у навчанні ШІ-моделей і можуть принести вигоду видавцям новин, які зазвичай не отримують своєї частки прибутку від інтернет-гігантів, що поширюють їхній контент.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!