Google запустить кампанію боротьби з дезінформацією на тлі виборів у ЄС
Google готує кампанію боротьби з дезінформацією в п’яти країнах Євросоюзу напередодні парламентських виборів блоку. Про це компанія повідомила Reuters.
У червні громадяни ЄС виберуть новий Європарламент, і посадовці побоюються, що поширення дезінформації в інтернеті може вплинути на виборців.
Франція, Польща й Німеччина 12 лютого звинуватили Росію у створенні розгалуженої мережі сайтів для поширення проросійської пропаганди.
Акт ЄС про цифрові послуги, який набуде чинності цього тижня, зобов’язуватиме великі інтернет-платформи й пошуковики докладати активніших зусиль для боротьби з протиправним контентом і загрозами для громадської безпеки.
Починаючи з весни цього року Jigsaw – внутрішній відділ Google для боротьби із суспільними загрозами – покаже низку анімованих рекламних роликів на платформах на кшталт TikTok і YouTube у п’яти країнах ЄС: Бельгії, Франції, Німеччині, Італії й Польщі.
У Jigsaw зазначають, що новий проєкт спирається на попередні кампанії Google, протестовані в Німеччині й центральній Європі, і покликаний охопити громадян держав з найбільшою кількістю виборців у ЄС. Для цього компанія застосує свою експертизу роботи в цих регіонах.
Рекламні ролики застосовуватимуть техніки так званого передспростування, розроблені разом з дослідниками з університетів Кембриджа і Бристоля й покликані допомогти глядачам розрізняти маніпулятивний контент перед взаємодією з ним.
Глядачів реклами на YouTube проситимуть заповнити коротке опитування-вікторину про те, що вони дізналися про дезінформацію.
“Ми так довго займалися цими запеклими суперечками. На кону наша демократія, і атмосфера стає дедалі гарячішою. Передспростування є єдиною в моєму досвіді технікою, яка ефективно працює в усьому політичному спектрі”, – зазначила директорка з досліджень Jigsaw Бет Ґолдберг.
Вона додала, що інші заходи на кшталт фактчекінгу можуть поглибити поляризацію думок, адже їх вживають коли дезінформацію вже поширено.
Минулого місяця Сервіс зовнішньої дії ЄС (EEAS) провів розслідування й викрив 750 випадків поширення свідомо недостовірної інформації з боку іноземних акторів, багато з яких висловлювалися на підтримку російського вторгнення в Україну.
Ролики Jigsaw будуть перекладені 24 офіційними мовами ЄС, додає компанія.
Кампанія триватиме щонайменше місяць і, ймовірно, буде подовжена залежно від охоплення й успішності. Результати кампанії, зокрема відповіді на опитування й кількість респондентів, мають бути опубліковані влітку 2024 року.
Як повідомляв ІМІ, французький орган протидії іноземному впливу VIGINUM заявив про викриття спецоперації Росії під назвою Portal Kombat, у межах якої мережа російських вебсайтів поширювала на Заході кремлівську пропаганду про війну в Україні. Мережа Portal Kombat складається з як мінімум 193 сайтів. Спершу вони поширювали новини про Україну та Росію, але з початку вторгнення переорієнтувалися на окуповані українські території, а потім і на кілька західних країн, зокрема Францію, які підтримують Україну.
Марія Ігнатьєва, Катерина Дячук
Help us be even more cool!