Google блокуватиме новини в Канаді через закон про сплати видавцям
У Google заявили, що їхня платформа блокуватиме канадські новини в Канаді, приєднавшись до Facebook в акції опору новому закону, котрий зобов’язує ці компанії платити місцевим новинним виданням, пише Reuters.
Коли близько за півроку закон набуде чинності, Google прибере посилання на канадські новини з результатів пошуку й інших продуктів у Канаді. Минулого тижня подібну заяву зробила також корпорація Meta Platforms, після того як Законопроєкт C-18 (або ж Акт про онлайн-новини) було прийнято.
Канадська індустрія ЗМІ закликала до жорсткішого регулювання інтернет-гігантів, аби новинні компанії могли оговтатися від збитків, яких вони зазнали протягом останніх років, коли зросла частка Facebook і Google на ринку онлайн-реклами.
Рік тому канадський незалежний орган з бюджетування підрахував, що від угод, передбачених новим законом, новинні компанії отримуватимуть близько 330 мільйонів канадських доларів (249 мільйонів доларів США) на рік.
Міністр з питань спадщини Пабло Родріґез, котрий торік запропонував цей закон, зазначив, що великі платформи не будуть ні до чого зобов’язані одразу та що уряд відкритий до консультацій щодо процесу регулювання й реалізації.
Facebook і Google заявили, що ці пропозиції не є прийнятними для їхнього бізнесу й протягом кількох місяців сигналізували про свій намір заблокувати доступ до новин у Канаді, якщо закон не буде змінено.
Федеральний уряд Канади зі свого боку опирається пропозиціям змін, а прем’єр-міністр Джастін Трюдо у червні звинуватив компанії у "хуліганських тактиках".
"Великі корпорації радше витратять гроші, аби переналаштувати свої платформи й позбавити канадців доступу до якісних місцевих новин, аніж платитимуть новинним організаціям їхню справедливу долю, – висловився Родріґез у четвер. – Це показує їхню глибоку безвідповідальність і відірваність від реальності, особливо з огляду на те, що вони заробляють мільярди доларів на користувачах у Канаді".
Президент Google з глобальних справ Кент Вокер заявив у своєму дописі, що наразі закон непридатний для реалізації й що компанія не вірить, що процес регулювання зможе розв’язати "структурні проблеми законопроєкту".
Коли нові правила будуть доопрацьовані й готові до втілення, добірка видань, на які вплине рішення Google, спиратиметься на урядове визначення "відповідних новинних організацій".
Google також згорне свою програму "News Showcase" у Канаді; в межах цієї програми компанія раніше уклала угоду з 150 новинарнями по всій країні. Наприклад, видання Reuters за контрактом з Google зобов’язане випускати дописи для News Showcase, зокрема в Канаді.
Новий закон змушує онлайн-платформи вступити в перемовини з видавцями новин і платити за їхній контент. Після того, як схожий закон було прийнято в Австралії в 2021 році, Google і Facebook обмежили свої послуги у країні. Після змін до закону обидві компанії уклали угоди з австралійськими медіавиданнями.
У Google заявляють, що канадський закон ширший за австралійські та європейські відповідники - він зобов’язує платити за посилання, котрі з’являються в результатах пошуку, і стосується також видань, які не публікують новини.
Пошуковик-гігант запропонував, щоб основою для компенсації було розміщення новинного контенту, а не посилань, і зазначив, що закон має охоплювати лише компанії, котрі виробляють новини за журналістськими стандартами.
Help us be even more cool!