Експертка ІМІ: «Пропаганді можна і треба протидіяти через медіаграмотність»
«Пропаганді можна і треба протидіяти через підвищення медіаграмотності населення», - заявила керівниця моніторингових програм Інституту масової інформації Олена Голуб, виступаючи в рамках Форуму організаційного розвитку суспільства 29 листопада.
Вона навела приклади, коли в умовах інформаційної війни люди стають жертвами пропаганди лише тому, що не вміють правильно реагувати на намагання ними маніпулювати. Олена Голуб назвала основні прийоми, які використовуються пропагандою: вибіркова правда, пошук винного, демонізація осіб та організацій, постійне повторення і наголошування, дезінформація, емоційне напруження та доведення до абсурду, коли люди починають вірити у змальовувані загрози.
Одним з інструментів пропаганди в Україні є політична джинса, яку експертка ІМІ назвала одною з найбільших хвороб української журналістики: «Основною задачею як джинси, так пропаганди є маніпулювання громадською думкою. На медіаконтент в нашій країні впливають медіавласники, що перетворюють засоби масової інформації на засоби масової маніпуляції. Через підконтрольні медіа вони вкладають людям у мозок ті меседжі, які їм необхідні, а також дозволяють цим медіа ставити джинсу».
Власне тому на перший план виходить медіапросвіта: навчити суспільство працювати з інформацією, відрізняти джинсу, фейки та відкриту пропаганду. Для цього треба знати основні журналістські стандарти, недотримання яких може свідчити про замовність матеріалу або його пропагандистський характер.
Виступ відбувся в рамках міні-тренінгу ІМІ «Інформаційні війни та протидія їм через підвищення медіаграмотності суспільства». Співмодератором тренінгу виступив експерт ІМІ Роман Кабачій.
ІМІ
Help us be even more cool!