Завершення Медіашколи 2.0 і краща комунікація з владою Хмельниччини: що нового було в медіабазах у лютому

Для Медіабази Інституту масової інформації, як і для більшості українських медійних проєктів, лютий став місяцем викликів. Попри призупинення американського фінансування ми продовжили працювати: видавали засоби безпеки, проводили тренінги та зустрічі з представниками влади в регіонах. Упродовж лютого ми організували 10 заходів, у яких узяли участь 108 медійників. Теми тренінгів охоплювали ораторське мистецтво, краудфандинг, підготовку грантових заявок, мінну безпеку та інші важливі аспекти роботи журналістів.
Також у лютому журналісти 93 рази скористалися хабами, щоб працювати в умовах відсутності електроенергії чи зв’язку. Крім того, 12 журналістів звернулися по засоби захисту, зокрема бронежилети, каски та аптечки.
Медіашкола 2.0: дещиця позитиву попри замороження фінансування
Як ми розповідали в попередньому матеріалі, у січні семеро учасників проєкту "Медіашкола 2.0" від Медіабази Кропивницький розпочали стажування в редакціях Кіровоградщини. А в лютому вже вийшли перші матеріали авторства студентів. Їх можна почитати за посиланнями:
- Лія Іваніська – "У стінах останнього будинку ХІХ століття зараз варять каву і роблять газету";
- Ірина Бегер – "Історія полоненого морпіха із Кропивницького Максима Колбасіна, якого росіяни засудили до 24 років колонії";
- Максим Радченко – "Базова загальновійськова підготовка у навчальних закладах: що зміниться для студентів з вересня 2025 року";
- Діана Бондаренко – "Добірка фільмів про космос: що подивитися";
- Дар’я Бондар – "21-ша літературна премія імені Євгена Маланюка: відродження традиції";
- Уляна Скороход – "Одяг, що розповідає історію: команда "Баби Єльки" презентувала колекцію реплік початку ХХ століття".

Учасники Медіашколи 2.0. Фото – Медіабаза Кропивницький
Станом на початок стажувань усі три редакції, у яких студенти проходили практику, заявляли про намір розширювати штат, тож у студентів був шанс отримати роботу після завершення проєкту. Однак після рішення США припинити фінансування іншим державам ситуація змінилась.
"В один момент сотні редакцій, зокрема й на території Кіровоградщини, опинилися частково чи повністю без фінансування. У таких обставинах кадри й розширення штату автоматично відійшли на задній план", – пояснює Павло Лісниченко, координатор Медіабази Кропивницький.
Проте видання "Кіровоградська правда" все ж змогло взяти на постійну роботу стипендіатку Медіашколи 2.0 Лію Іванівську.
"Оскільки наш невеликий штат був постійно зайнятий текстовим наповненням газети й телеграм-каналу, у нас не було банально фізичного ресурсу шукати нових співробітників. Тож колаборація з медіабазою та сам проєкт "Медіашкола 2.0" нам тут вельми допомогли. Лія прийшла до нас не просто мотивованою. Вона прийшла підготовленою та з бажанням працювати саме в нас, а це надзвичайно цінно", – каже головна редакторка і власниця "Кіровоградської правди" Олена Сідорова.

Лія Іванівська почала працювати в "Кіровоградській правді". Фото – фейсбук-сторінка Лії Іванінської
Крок до кращої комунікації з владою на Хмельниччині
6 лютого Медіабаза Хмельницький за сприяння Хмельницької обласної військової адміністрації ініціювала off-record зустріч із представниками обласної влади, Сил безпеки і оборони та правоохоронних органів, щоб озвучити проблемні питання в комунікації з представниками публічної влади. Нагальність такої зустрічі існувала вже майже три роки, втім провести її вдалося лише зараз.

Медіабаза Хмельницький ініціювала проведення зустрічі медійників із представниками обласної влади, Сил безпеки і оборони, правоохоронних органів. Фото – Марія Турчина
Медійники обговорили:
- обмеження інформації під час дії воєнного стану для журналістів, зокрема про пошкодження цивільних об’єктів;
- недоступність для районних медійників коментарів від посадовців;
- комунікацію з представниками сил оборони;
- проблемні питання в роботі з інформаційними запитами.

Медійники на зустрічі з представниками обласної влади Хмельниччини. Фото – Марія Турчина
Після більш ніж двох годин обговорень представники влади пообіцяли напрацювати механізми, які дозволять налагодити комунікаційну ситуацію в регіоні, а журналісти стежитимуть, щоб обіцяні зміни дійсно відбулися.
Проєкт "Що відбувається?" перетнув позначку в 100 тис. залучених користувачів
"Що відбувається?" – єдине прямоефірне суспільно-політичне ток-шоу на Чернігівщині. Його реалізацією займаються Суспільне Чернігів, Медіабаза Чернігів і ГО "Чернігівський освітній центр "Ініціатива", і за вісім місяців роботи воно стало майданчиком для чесних розмов про мобілізацію, енергетичну безпеку, політичну ситуацію та екологію.
Нещодавно проєкт перевищив 93 тис. переглядів на ютубі та сайті Суспільного, а до опитувань долучилося 115 тис. чернігівців. Це свідчить, що суспільний запит на якісну аналітику та відкриті обговорення проблем Чернігівщини залишається високим. Завдяки активній взаємодії з глядачами та залученню експертів вдалося не лише висвітлити важливі теми, а й сприяти формуванню експертного середовища в регіоні.

Бекстейдж знімання ток-шоу. Фото – Медіабаза Чернігів
Закордонні медійники відвідують українські медіабази
Ми завжди тішимося, коли до мережі "Медіабаза" у своїх відрядженнях приходять закордонні колеги. У лютому Медіабазу Миколаїв відвідала французька журналістка-фрілансерка Клара Маршо, яка співпрацює з провідними європейськими виданнями Le Figaro та Euractiv. Під час зустрічі з командою хабу говорили про виклики для українських незалежних медіа, зокрема про вплив заморожування американських проєктів на інформаційну сферу та демократію в Україні. А до Медіабази Суми прийшли журналісти National Public Radio, щоб записати інтерв’ю з директоркою медіацентру "Білопільщина" Наталією Калініченко.

Координаторка Медіабази Миколаїв Катерина Середа разом із французькою журналісткою Кларою Маршо. Фото – Медіабаза Миколаїв

Журналісти National Public Radio у Медіабазі Суми. Фото – Медіабаза Суми
Як потрапити до медіабаз Інституту масової інформації
Якщо ви також хочете скористатися простором медіабази або отримати захисне обладнання, напишіть відповідному координатору у фейсбуці:
- Медіабаза Хмельницький – Ольга Загоруйко;
- Медіабаза Черкаси – Єлєна Щепак;
- Медіабаза Житомир – Оксана Трокоз;
- Медіабаза Чернігів – Павло Пущенко;
- Медіабаза Харків – Ольга Каплун;
- Медіабаза Полтава – Надія Кучер;
- Медіабаза Дніпро – Катерина Лисюк;
- Медіабаза Запоріжжя – Наталія Виговська;
- Медіабаза Кропивницький – Павло Лісниченко;
- Медіабаза Миколаїв – Катерина Середа;
- Медіабаза Суми – Альона Яцина;
- Медіабаза Одеса, Херсон – Сергій Нікітенко;
- Медіабаза Словʼянськ – Валерій Гармаш;
- Медіабаза Чернівці – Таїсія Гармаш.
Зверніть увагу:
- у Херсоні медіабаза працює лише як точка видавання обладнання;
- у Слов’янську є техніка для знімання, трансляції відео- та аудіоматеріалів;
- у Чернівцях можна записувати подкасти.
За потреби звертайтеся до всеукраїнського координатора мережі "Медіабаза" Павла Лісниченка:
- 050 594 20 58
- [email protected]
Якщо вам потрібне захисне обладнання (бронежилет, шолом, аптечка) чи щось іще, зверніться до координатор_ки у своєму регіоні або заповніть цю гугл-форму: https://bit.ly/48pX9GZ.
Авторка: Катерина Андрійчук, комунікаційниця мережі "Медіабаза"
Help us be even more cool!