ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження медіа-ситуації в південних і східних областях України 2016

14.03.2016, 15:30
Дослідження медіа-ситуації в південних і східних областях України» є підсумковим аналітичним продуктом якісного та кількісного моніторингу ЗМІ, який проводився громадською організацією «Інститут масової інформації», та соціального опитування, яке проводилося компанією «ГФК Юкрейн» за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Над дослідженням працювали: Експертна комісія ІМІ – Оксана Романюк, Олена Голуб, Роман Кабачій, Яна Машкова, та регіональні експерти ІМІ – Зоя Красовська (Дніпропетровськ), Світлана Агаджанян (Краматорськ), Наталія Виговська (Запоріжжя), Сергій Сакадинський (Сіверодонецьк), Юлія Сущенко (Одеса), Анна Прокаєва (Харків). Експертна комісія ГФК Юкрейн – Інна Волосевич, Тетяна Костюченко, Анастасія Вітковська, Марина Клочко Експертна комісія UCBI – Ірина Малишева, Ярополк Тимків Літредактор: Тетяна Романюк Перекладачі: Марія Дмитрієва, Дмитро Лисак Це дослідження було представлене ГО ІМІ та ГФК Юкрейн в рамках проекту Українська ініціатива зміцнення громадської довіри (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Проведення цього дослідження стало можливим завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст продукції є  винятковою відповідальністю ГО ІМІ та ГФК Юкрейн та не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США. Забороняється відтворення та використання будь-якої частини цієї продукції у будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання чи використання в будь-який інший спосіб без відповідного посилання на оригінальне джерело. З питань щодо дослідження ГФК Юкрейн звертайтесь: Татяна Костюченко, [email protected], Анастасія Вітковська, [email protected]. З питань щодо дослідження Інституту масової інформації звертайтесь: [email protected].

(натисніть на банер, щоб перейти до звіту)

Завантажити дослідження повністю у pdf можна за посиланням. In English.   Зразок анкети опитування ГФК Юкрейн.

Таблиці з результатами опитувань ГФК Юкрейн по містах.

Таблиці з результатами опитувань ГФК Юкрейн по областях.

Масив даних опитування ГФК Юкрейн для зовнішнього використання.

Інструкція ГФК Юкрейн до масиву даних.    

Методологія дослідження медіа-ситуації у південних та східних регіонах України (ІМІ):

Метою дослідженя було оцінити висвітлення ключовими регіональними ЗМІ суспільно важливих тем, рівень замовних матеріалів, та проаналізувати контент, який отримують мешканці шести південних та східних областей України (Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Одеської, та Харківської).

Моніторинг проведено в шести регіонах України протягом одного місяця. З 15 вересня по 15 жовтня моніторинг проводили у Дніпропетровську, Одесі та Запоріжжі. З 15 жовтня по 15 листопада – Харкові, Сіверодонецьку, Краматорську.

Кількісний аналіз

В межах кількісного аналізу було визначено відсотковий показник кількості суспільно важливих загальноукраїнських новин, суспільно важливих місцевих новин, матеріалів на тему АТО, матеріалів на тему вимушено переміщених осіб, матеріалів з ознаками замовлення, а також «паркетних» матеріалів від загальної кількості матеріалів, що вийшли за період моніторингу.

Ціль: визначити наскільки суспільно важлива інформація відображена в контенті місцевих ЗМІ і наскільки через ЗМІ  місцева громада має доступ до такої інформації, а також чи зловживають місцеві ЗМІ розміщенням матеріалів з ознаками замовлення, оскільки засилля таких матеріалів не дає можливості суспільству зробити свідомий та осмислений вибір.

Якісний аналіз

Матеріали на місцеву тематику було проаналізовано на дотримання в них шести основних журналістських стандартів: баланс думок/точок зору, оперативність, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність та повнота. Дотримання кожного з вказаних стандартів оцінюється в 1 бал (у разі недотримання – 0 балів), тобто кожен оцінений матеріал може бути оцінено максимум у 6 балів.

Вибірка

Загалом у рамках моніторингу відстежувались усі матеріали в усіх випусках чотирьох місцевих друкованих видань та чотирьох місцевих онлайн-ЗМІ, а також підсумкові п’ятничні випуски на двох телеканалах.

Відбір ЗМІ здійснювався з урахуванням рівня впливовості ЗМІ у визначеному регіоні, шляхом опитування фокус-групи.

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Донецькій області

Друковані: «Восточный проект» –  регіональний тижневик, тираж 10 000 (тут і далі — заявлений цим ЗМІ тираж), засновник ТОВ «Железнодорожное литье»; «Технополис» – суспільно-політичне видання, тижневий тираж 20000 примірників, засновник ТОВ «Катлайф»; «Новости» – міська суспільно-політична газета, тираж 5 800 примірників; «Краматорская правда» – комунальне видання краматорської міської ради, тираж не зазначений.

Онлайн: «Восточный проект» (акаунт ВКонтакте – 8 000 підписників); «Технополис» (акаунт у ФБ – 340 підписників); 6264.com.ua (акаунт у ФБ – 681 вподобання); «Общежитие» ( акаунт у ФБ – 517 вподобань).

TV: СКЕТ, «До ТеБе».

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Дніпропетровській області

Друковані: «Зоря», «Вісті придніпров'я», «Днепр вечерний», «Горожанин».

Онлайн: 056.ua, dnepr.info, gorod.dp.ua, dniprograd.org.

TV: 11-й  канал, 34-й канал.

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Запоріжжі

Друковані: «Субота плюс» – позиціонує себе як всеукраїнське суспільно-політичне, розважальне видання, тираж 14 755 екземплярів, тижневик; «Миг» – суспільно-політичний тижневиксайт: http://www.mig.com.ua/тираж 40 750 екземплярів, засновник ТОВ «Газета МИГ»; «Мрія» – обласний тижневик, тираж 77 680 екземплярів, засновник ТОВ «Нова мрія»; «Индустриальное ЗапорожьеПанорама» – обласна суспільно-політична газета, виходить 4 рази на тиждень, загальний тираж 102 000 екземплярів, засновник ТДВ «Редакція газети «Индустриальное Запорожье».

Онлайн: golos.zp.ua  (в середньому близько шести тисяч відвідувачів на день, сторінка на ФБ – 5000 вподобань); reporter-ua.com  (лічильника немає, сторінка на ФБ – 3 461 підписник); panoptikon.org  (в середньому 2 000 відвідувачів на день, сторінка на ФБ відсутня); 061.ua (сторінка на ФБ – 3 413 вподобань).

TV: «Алекс», ТВ5. Дослідження аудиторії не проводились.

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Луганській області

Друковані: «Сєвєродонецькі вісті» – комунальне видання міської ради, розповсюджується в місті, тираж 4 000 примірників, тижневик; «Трибун» – суспільно-політичний оглядач, тираж 22 000 примірників, тижневик.

Онлайн: tribun.com.ua (у середньому близько 6 000 заходів на день, акаунт ВКонтакте – 1100 підписників); 06452.com.ua (акаунти в соцмережах мають менше 100 вподобань); sever.lg.ua (акаунтів у соцмережах немає); sever-strasti.net

TV: ЛОТ

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Одеській області

Друковані: «Одесская жизнь» – суспільно-політичний тижневик, тираж 19 280 екземплярів, засновник Геннадій Чабанов; «Одесскій вьстникь» – міське суспільно-політичне видання, тираж 98 927 екземплярів, комунальне,  засновник одеська міська рада; «Слово» – міське суспільно-політичне видання, тижневик, тираж 90 000, засновник міжнародний гуманітарний Університет; «Одеські вісті» – газета одеської обласної ради, тираж 56 665 екземплярів, виходить двічі на тиждень у вівторок та суботу.

Онлайн: dumskaya.net (акаунт  ВКонтакте – 43 700  підписників, на ФБ – 37 000 вподобань); timer-odessa.net (акаунт у  ФБ – 11 500 вподобань, акаунт ВКонтакте – 27 000 відвідувачів); trassae95.com (акаунт у ФБ – 928 вподобань, акаунт ВКонтакте – 1 550 відвідувачів); uc.od.ua (акаунт ВКонтакте – 47 000 вподобань, акаунт у ФБ – 1770 вподобань).

TV: 7-й канал, «Первый городской». Дослідження аудиторії не проводились.

Перелік ЗМІ, що підлягали моніторингу в Харківській області

Друковані: «Вести» – загальноукраїнське видання, аналізувався харківський випуск, що розповсюджується у місті Харків, тираж 370 000 примірників, щодене видання, засновник ТОВ «Вести масс-медиа»; «Время» – суспільно-політична газета виходить тричі на тиждень, тираж 20007 примірників, засновник ПАТ «Время»; «Вечерний Харьков» – суспільно-політичне видання, тираж одного номера 10 000 примірників, виходить тричі на тиждень, засновник ТРК «Регион»; «Слобідський край» – комунальне видання харківської обласної ради, тираж одного номера 10 001 примірник виходить тричі на тиждень.

Онлайн: 057.ua (акаунт у ФБ – 5 500 вподобань); http://sq.com.ua/dozor.kharkov.ua  (акаунт у ФБ – 422 вподобання);  izvestia.kharkov.ua (акаунтів у соцмережах немає).

TV: АТН, ОТБ

Liked the article?
Help us be even more cool!