ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Чим жили медіабази ІМІ в липні: штучний інтелект, ретрит, зустріч з посолкою США

Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

Липень можна з упевненістю назвати “місяцем впровадження штучного інтелекту” в регіональних медіа. Але в медіабазах Інституту масової інформації були й інші активності та тренінги на різноманітні теми. Журналісти вже традиційно приходили до нас працювати під час блекаутів і користувалися нашим захисним (бронежилети та шоломи) та іншим обладнанням. До того ж нашу медіабазу в Полтаві відвідала посолка США.

Революція ШІ в регіональних медіа

“Не ігноруйте технологічний прогрес, використовуйте штучний інтелект як інструмент, помічника, асистента розумно, етично та відповідально”, – сказав експерт із піару, комунікацій і застосування ШІ Олексій Мінаков журналістам під час тренінгу Медіабази Житомир про ШІ-інструменти для медіа.

Відповідно до опитування ІМІ, зараз ШІ у своїй роботі використовують 22% українських редакцій. На думку Олексія, з кожним місяцем їхня кількість зростатиме.

Також Олексій Мінаков поділився списком інструментів штучного інтелекту, які можуть стати в пригоді журналістам:

  • ElevenLabs: сервіс для генерації аудіо, який допомагає швидко створювати озвучення текстів, що значно прискорює підготовку аудіо контенту.
  • Suno: інструмент для створення персоналізованих пісень за допомогою штучного інтелекту, де голос і мелодія генеруються всього за кілька секунд.
  • Runway: платформа для генерації відео, що дозволяє журналістам створювати відеоконтент без потреби реального знімання.
  • ChatGPT: чатбот, який можна використовувати для різноманітних журналістських завдань – від генерації заголовків і текстів до аналізу документів та підготовки до інтерв'ю.
  • Easy Peasy API: інструмент для генерації заголовків, покращення SEO-оптимізації та рерайту текстів, який можна інтегрувати в адмінпанель сайту.
  • HeyGen: сервіс для автоматичного перекладу відео іншими мовами зі збереженням голосу оригінального спікера.
  • Pinpoint від Google: інструмент для розшифрування аудіо- та відеофайлів, а також для пошуку інформації в журналістських матеріалах.
  • Transkriptor: сервіс для текстового розшифрування аудіо- та відеофайлів, що спрощує процес підготовки текстових матеріалів.
  • Filmot: сервіс для пошуку відео, де згадується певне слово чи фраза. 

Тренінг Олексія Мінакова можна подивитися тут.

Фото – Медіабаза Житомир. Тренінг про ШІ в роботі медіа

Крім того, Медіабаза Суми організувала онлайн-тренінг “Штучний інтелект в роботі медіа”. Спікером був Павло Бєлоусов, експерт Школи цифрової безпеки DSS380. Павло вже проводив тренінги для медіабази, зокрема в Чернігові. Після тренінгу Медіабази Чернігів медійники активно впроваджують інструменти ШІ у своїй роботі.

Чернігівський журналіст Владислав Савинок уже почав опановувати ШІ та написав про свій досвід у місцевому медіа Svoboda FM. Ми вибрали основне:

  • Для створення маленьких інформаційних текстів журналіст поки використовує чати GPT та Gemini, але для великих текстів планує опанувати чат Perplexity. Кожен текст треба підганяти під свій стиль і стандарти подання інформації, але ШІ в рази або й десятки разів пришвидшує процес створення тексту.
  • Gemini допомагає створювати картинки й виконує всі прохання. Наприклад, створив Gemini фотографію дітей у спеку. Однак вам треба, щоб не було видно облич дітей. Як зазначає Владислав Савинок, ви можете попросити ШІ повернути дітей, щоб на ілюстрації стояли спиною. Зі слів медійника, Gemini бездоганно виконає це завдання.
  • Найбільше журналіста потішив чат ZeroGPT, який створив анотацію опублікованих творів. Володимир пише, що на відміну від Gemini його анотація була влучна і детальна з вдало дібраними характеристиками майже всіх літературних творів. А ZeroGPT виконав за п'ять хвилин ту роботу, на яку витрачалося кілька днів марудної праці з добиранням епітетів і характеристик.
  • І наостанок. Володимир Савинок вважає, що дводенне практичне навчання на тренінгу медіабази стало “революційним кроком у збереженні активного творчого часу”. Тому і ви доєднуйтеся до наших тренінгів.

Фото – Медіабаза Чернігів. Дводенний тренінг про ШІ в роботі медійників

Інструменти штучного інтелекту та законодавство у сфері ШІ також обговорювали на інтенсивному тренінгу Медіабази Одеса, Херсон і Центру демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) “Журналістика майбутнього: Право, Захист та ШІ”.

“Для мене це був дуже корисний тренінг, який на відміну від більшості тих, до яких я зазвичай приєднувалася, приніс дійсно багато корисної інформації. Сподіваюсь, що подібних івентів для журналістів і медійників буде більше”, – своїми враженнями ділиться учасниця тренінгу Вероніка Полякова з одеського медіапроєкту “Море людей”.

Ми, своєю чергою, намагатимемося, щоб таких заходів, зокрема й про ШІ, було більше. 

Фото – Медіабаза Одеса, Херсон. Тренінг “Журналістика майбутнього: Право, Захист та ШІ”

Хочеш отримати грант – думай про результат свого проєкту

Також у Медіабазі Одеса, Херсон відбувся тренінг із написання грантових заявок для медіа, адже фінансування медіа під час війни є однією з найбільших потреб медійників у регіоні. Журналістів навчала тренерка з грантрайтингу Наталя Клочун. 

Журналісти не мають давити на жалість і чекати на “грантодавців-благодійників”, зазначила експертка. Кожен хороший проєкт має фокусуватися на результаті.

“Коли ми пишемо проєктну заявку – нам обовʼязково потрібно виявити проблему. Але проблема, окрім того, що вона має бути зрозумілою не тільки автору проєкту, але й аудиторії, має бути осяжною”, – каже Наталія Клочун.

Тобто донорів цікавить кінцева мета проєкту та його результати.

Фото – Медіабаза Одеса, Херсон. Тренінг про написання грантів для медіа

Всього в липні медіабази організували 14 тренінгів на різноманітні теми, серед яких також були такі:

  • як висвітлювати історії дітей, які пережили травму війни;
  • перша домедична допомога;
  • особистий бренд медійника; 
  • реклама в медіа; 
  • журналістські розслідування. 

Тому, щоб не пропустити наступні наші навчання, підписуйтеся на сторінку медіабази у фейсбуці, де є всі анонси заходів.

Фото – Медіабаза Дніпро. Тренінг із першої домедичної допомоги

Фото – Медіабаза Дніпро. Тренінг БФ “Голоси дітей” за підтримки медіабази

Візит посолки США у Медіабазу Полтава

23 липня в нашій медіабазі в Полтаві відбулася непересічна подія. Медіабазу відвідала посолка США в Україні Бріджит Брінк. Вона зустрілася з місцевими журналістами та обговорила з ними ситуацію в медійному середовищі регіону, свободу слова під час війни та професійну діяльність журналістів. 

“Полтава дуже красиве місто. Рада зустрітися з представниками громадянського суспільства та незалежних ЗМІ й почути їхні погляди щодо війни, а також дізнатися про їхні зусилля, спрямовані на зміцнення демократії в Україні шляхом підтримки свободи преси та незалежного судочинства”, – сказала пані посолка.
Дорогі друзі та партнери, заїжджайте частіше до наших медіабаз. У нас є що розповісти, а кави точно буде вдосталь.

Фото – Медіабаза Полтава. Візит посолки США Бріджит Брінк

Ретрит полтавських журналістів

Раніше опитування ІМІ показало, що в 58% журналістів погіршився психологічний стан (у порівнянні з попереднім роком). Медіабаза Полтава вирішила, що полтавським медійникам терміново треба відпочити від роботи та провела ретрит, під час якого журналісти могли перезавантажитися, відпочити на природі та поспілкуватися.

А учасники ретриту написали нам чимало приємних відгуків. Ось один з них:
“Якось останнім часом так усе навалилося по роботі... Бігла, бігла, бігла, працювала, працювала, працювала... Часу зупинитися, щось проаналізувати, розкласти по полицях, елементарно в спокійній обстановці поспілкуватися з колегами, дізнатися щось нове з професійного середовища не знаходилось. А цей ретрит став ніби ковтком свіжого повітря. Змогла розслабитися, дещо перезавантажитися – і в роботі ніби більше гармонії з'явилося, легше щось вирішувати, домовлятися, писати”, – розповідає журналістка Віолетта Скрипнікова.

Тому, колеги, бережімо себе та відпочиваймо.

Фото – Медіабаза Полтава. Ретрит полтавських медійників

У медіабазах можна працювати під час блекаутів і взяти захисне обладнання

Хоча зараз блекаутів майже немає, однак у липні в більшості регіонів постійно відключали електроенергію. Але журналісти вже знали, що в разі чого медіабаза завжди відкрита. Медійники можуть скористатися нашим коворкінгом і забути про проблеми зі світлом та інтернетом. Коворкінгом за липень скористалися 75 разів. 

Також за місяць медіабази ІМІ видали 27 комплектів захисного (бронежилети, каски) та технічного спорядження. Одним із бронежилетів користувався італійський журналіст Джозеф Макай (його ви можете побачити на фото).

Фото – Медіабаза Одеса, Херсон. Італійський журналіст Джозеф Макай у бронежилеті медіабази

Фото – Медіабаза Кропивницький. Робочий процес у Медіабазі Кропивницький

Щоб отримати бронежилет, каску, аптечку або інше обладнання, треба заповнити гугл-форму. Більше інформації про обладнання та його характеристики можна прочитати тут.

Також узяти обладнання, скористатися коворкінгом або відвідати цікавий тренінг ви можете на медіабазах ІМІ в 11 містах України. 

Координатору хабу можна написати у фейсбуці. 

За потреби можна звернутися до всеукраїнського координатора хабів ІМІ “Медіабаза” Павла Лісниченка за номером 050 594 20 58 або написати на електронну пошту [email protected].

Liked the article?
Help us be even more cool!