За 10 місяців кількість експерток в онлайн-медіа зменшилася на 9% – дослідження ІМІ
Кількість жінок, яких українські онлайн-медіа цитують як експерток, упала на 9% за 10 місяців 2019 року.
Такими є результати дослідження гендерного балансу в 17 онлайн-ЗМІ, яке провели експерти ІМІ в грудні 2019 року *.
Наразі співвідношення жінок і чоловіків як експертів у ЗМІ становить 15 проти 85%. Для порівняння: у лютому 2019 року показник присутності жінок-експерток в онлайн-медіа становив 24%.
Згідно з даними моніторингу, жінки-героїні вчетверо рідше трапляються в матеріалах, ніж чоловіки. У середньому цей показник становить 26% жінок проти 74% чоловіків.
Найбільше згадок про жінок як експерток було зафіксовано в таких медіа: ТСН (28%), "Знай" (28%) та "Тиждень" (22%). Щодо героїнь, то найчастіше жінки траплялися в матеріалах ТСН (49%), "Знай" (41%) та 24 каналу (34%).
Найчастіше жінки згадувалися в новинах кримінальної хроніки та надзвичайних ситуацій – 28% загальної кількості матеріалів зі згадками про жінок. На другому місці – згадування жінок у матеріалах про шоу-бізнес (27,3%). На третьому – згадки про жінок-політикинь (10,4%). Серед політикинь найчастіше траплялися згадки про Єлизавету Ясько (нардепку від "Слуги народу"), Ірину Геращенко (нардепку від ЄС) та Ганну Скороход (нардепку, екс "слугу народу").
"За 10 місяців помітно погіршилася ситуація з присутністю жінок-експерток в онлайнових медіа. Так, експерти зафіксували, що цей показник упав на 9% і наразі становить лише 15%. Востаннє такі низькі показники ми фіксували у 2017 році. Щодо жінок – героїнь матеріалів, то відсоток згадок також погіршився на 2% і зараз становить 26%. Дещо змінився порядок топових тем, де згадуються героїні та експертки, але це можна обґрунтувати тим, що в моніторинговий період були актуальні інші теми, на відміну від попередніх моніторингів. Ще одним із ключових питань є те, що більшість медіа, які потрапили під моніторинг, відверто ігнорують та не вживають фемінітиви у своїх матеріалах”, – зазначила медіааналітикиня ІМІ Яна Машкова..
*Дослідження проводилося в 17 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.ua, interfax.com.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, znaj.ua, dt.ua. Вибірка становила 1700 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ, взятих одночасно, у грудні 2019 року). З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.
З повним дослідженням можна ознайомитися за посиланням.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!