ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

З “UA:Вінниця” звільнено шеф-редактора новин через "однобокий" сюжет про московську церкву

17.01.2019, 19:16
Фото - скріншот з сюжету “UA:Вінниця”

З телеканалу “UA:Вінниця” (Вінницька філія НСТУ) звільнено за угодою сторін шеф-редактора новин через недотримання журналістських стандартів у сюжеті новин про “про приїзд до міста новопризначеного архієпископа Української православної церкви Московського патріархату Варсонофія, який прибув для постійного служіння замість митрополита Вінницького і Барського Симеона”. Автор сюжету отримає догану.

Про це “Детектору медіа” сказала директорка департаменту зв'язків із громадськістю та ЗМІ Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ) Вікторія Сидоренко на прохання прокоментувати відповідальних за інформаційне мовлення людей колонку Отара Довженка під назвою “Навіщо Суспільне піарить московську церкву?”, опубліковану “Детектором медіа” 16 січня.

“За наслідками виявлених порушень журналістських стандартів автору сюжету буде оголошено догану, а шеф-редактора новин філії звільнено за угодою сторін”, – відповіла від імені НСТУ Вікторія Сидоренко.

“UA:Вінниця” на своєму сайті зазначив, що в сюжеті про московську церкву “не було дотримано балансу думок, порушені журналістські стандарти точності та повноти подання інформації. Матеріал однобокий та компліментарний, має велику кількість узагальнень та не представляє жодної іншої позиції, окрім позиції Української православної церкви Московського патріархату. Зокрема, у сюжеті не надано критично важливої інформації про приєднання до Православної церкви України митрополита Симеона та не наведено фактів, що передували приїзду архієпископа Варсонофія у Вінницю”.

У зв’язку із цим “уся команда Суспільного мовника просить вибачення у глядачів та слухачів за неповне подання інформації та недотримання журналістських стандартів у цьому сюжеті”.

Сюжет про УПЦ МП на Вінниччині вийшов 18 грудня на регіональному суспільному телеканалі “UA:Вінниця” в ефірі телевізійної програми “Новини”, а також у випуску новин на хвилях “Українське радіо. Вінниця”.

Керівник Центру моніторингу та аналітики громадської організації “Детектор медіа” Отар Довженко написав про це колонку “Навіщо Суспільне піарить московську церкву?”. Він зазначив, що незбалансований піар-сюжет про візит нового архієпископа УПЦ МП вийшов у новинах у паркетному стилі. Довженко написав, що автор сюжету Артур Колесник - спортивний кореспондент і “хтось доручив йому з нішевою спеціалізацією, дуже далекою від релігії, матеріал на вельми делікатну й болючу тему”.

“Людина, відповідальна за те, щоб неякісний матеріал не потрапляв до ефіру, - шеф-редактор. Суспільне робить чимало для навчання редакторів філій: запрошує до Києва на тренінги, привозить тренерів у регіони. Але в цьому випадку щось явно пішло не так, якщо рука шеф-редактора не здригнулась відправити в ефір цей зразок ганебної джинси, яка посіє неправду ще в чиїсь голові”, – написав він.  

Нагадаємо, у квітні 2018 року журналіст суспільного каналу “Буковина” (Чернівецька філія НСТУ) Петро Голопапа звільнився з посади журналіста за синхрон у сюжеті народного депутата Максима Бурбака. Генеральний продюсер інформаційного мовлення ПАТ “НСТУ” Владислав Грузинський тоді сказав, що у сюжеті журналіста були порушені всі новинні стандарті, які прописані в “Засадах редакційної політики інформаційних редакцій НСТУ”, і журналіст звільнився сам.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!