IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

4

41

1

10

Журналіст “Буковини” заявив, що його звільнили за синхрон Бурбака. На НСТУ стверджують, що звільнився сам

Фото – bukovyna.tv

Журналіст телеканалу “Буковина” (Чернівецька філія НСТУ) Петро Голопапа звільнився з обійманої посади за синхрон у сюжеті народного депутата Максима Бурбака.

За словами Петра Голопапи, таке рішення Редакційна рада в Києві ухвалила через сюжет кореспондента, в якому був використаний синхрон народного депутата Максима Бурбака, повідомляє molbuk.ua.

“Формально – я сам звільнився, заява написана за згодою сторін. Але насправді таке рішення було прийняте після того, як з Києва надійшло “ЦУ” звільнити мене. Я робив сюжет про Заставнівську об’єднану територіальну громаду. Там були збори, сварки… Крім усіх сторін, я записав коментар Бурбака (політик є народним депутатом від округу №204, куди входить Заставна – авт.). А вони (редакційна рада – авт.) висловили претензії через цей синхрон – мовляв, замовний сюжет, бо я Бурбака піарю”, – розповів Голопапа.

Петро Голопапа повідомив “Детектору медіа”, що всі синхрони для сюжету він брав самостійно. “Просто нашого мікрофона з логотипом не було видно. Ми знімали разом із цією телекомпанією. У нас техніка на грані фантастики, з фотоапарата, короткий шнур… Є свідки, навіть та телекомпанія може підтвердити”, – пояснив журналіст.

Він також повідомив, що заяву про звільнення написав, бо прийшла “вказівка з Києва”. “Я сам написав заяву, тому що прийшла вказівка з Києва мене звільнити, щоб я написав пояснювальну, і потім за допомогою юристів публічно звільнити. Я просто випередив подію. Моє керівництво думало, що день-два і все пройде, але потім Київ нагадав”, – розказав він.

Генеральний продюсер інформаційного мовлення ПАТ “НСТУ” Владислав Грузинський повідомив “Детектору медіа”, що в сюжеті журналіста були порушені всі новинні стандарти, які прописані в “Засадах редакційної політики інформаційних редакцій НСТУ”, і додав, що журналіст звільнився сам.

Він повідомив, що отримав також листа від голови Чернівецької обласної організації Незалежної медійної профспілки Миколи Кобилюка, який просив пояснити ситуацію, яка склалася навколо журналіста Петра Голопапи.

“Я подивився цей матеріал. Він не відповідає жодному із стандартів, хіба що, може, окрім оперативності. Порушено стандарт доступності, повноти інформації, точності, достовірності, збалансованості подачі інформації, відокремлення фактів від думок.  Це вкрай непрофесійна робота. Це публічне нехтування засадами редакційної політики Суспільного”, – зазначив Грузинський.

Крім того, він зауважив, що питання викликала і поява в сюжеті мікрофона іншого телеканалу. “Мене дуже здивувала поява в кадрі при підготовці нашого матеріалу мікрофона з логотипом каналу “ТВА”. Мікрофон з нашим логотипом – “Буковина” – є тільки в першому незрозумілому синхроні. Відтак поява каналу “ТВА”, який пов’язують з депутатом Бурбаком, як і розлогі беззмістовні синхрони цього депутата та міського голови Заставної Василя Радиша, притому що жодного інтерв’ю представників громад не було, підпадають під ознаки “замовності” матеріалу”, – розказав Грузинський.

Він повідомив, що звернувся до колег із Редакційної ради. За словами Грузинського, вони також вбачають у сюжеті журналіста ознаки замовності та виклали свою точку зору. Після цього Грузинський звернувся також до шеф-редактора новин телеканалу “Буковина” Павла Токара. “Він стверджує, що це відео наше, хоча не зміг пояснити, чому в кадрі мікрофон іншого каналу. І він не зміг пояснити, для чого стільки синхронів було в сюжеті та чому немає фактів, які пояснюють суть справи”, – розповів Грузинський.

Також він зауважив, що відповідальність за цей сюжет мають нести обоє – журналіст та шеф-редактор новин, і додав, що тиску на журналіста не було, заяву про звільнення він написав самостійно. “Я не можу дозволити публічно ігнорувати, нехтувати базовими стандартами, на які ми орієнтуємося в роботі. Я не дозволю це робити будь-кому. Дуже радий, що Петро написав заяву, і зараз дуже некоректно звинувачувати телекомпанію в тому, що на нього хтось тисне. Я з ним навіть не розмовляв”, – запевнив Грузинський.

Ще Новини