ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Я проти того, щоб блогерів намагалися підігнати в рамки інтернет-ЗМІ - юрист ІМІ

25.11.2019, 11:08
Фото - cybercalm.org
Фото - cybercalm.org

Медіаюрист ІМІ Алі Сафаров повідомив, що проти прирівнювання блогерів до інтернет-ЗМІ. Про це він сказав в ефірі Громадського радіо 24 листопада, коментуючи презентацію драфту законопроєкту щодо врегулювання діяльності ЗМІ. 

За словами юриста, законодавство в сфері регулювання медіа потребує змін дуже давно, вже років 15 йде мова про створення інформаційного кодексу, об’єднання законів, які були створені ще за радянських часів.

Проте, зазначив Алі Сафаров, документу, як такого, поки що не існує. 

“Була презентація, в якій навіть концептуальні питання позначені як питання до дискусії. Навіть на рівні принципів регулювання медіа в майбутньому поки немає згоди.

Зараз немає фактичної інформації, на яку ми можемо спиратись”, - сказав він. 

“Вважається, що блогер, який має сотню тисяч підписників впливає на інформаційне середовище дуже сильно, його треба якось регулювати. З іншого боку, є стаття 10 Конвенції про права людини, яка визначає, що втручання в інформаційні взаємовідносини має регулюватись виключно законом і тільки з метою досягнення певних цілей.

Я проти того, щоб блогерів намагалися підігнати в рамки інтернет-ЗМІ, тому що у нас в такому випадку змішуються ті, хто професійно постійно збирають інформацію з усіма іншими”, - сказав Сафаров.

Він сподівається, що Україна прийде саме до системи, “коли держава втручається там, де треба, і не влізає туди, куди не треба”.

Як повідомляв ІМІ, 20 листопада Комітет Верховної Ради з питань інформаційної політики за участі Міністерства культури, молоді та спорту України презентували драфт законопроєкту про медіа. 

У драфті законопроєкту прописано норму реєстрації онлайн-медіа та соціальних мереж.

Залишається дискусійним питання щодо прирівнювання блогерів до ЗМІ, і якщо це зробити, то з якої кількості підписників, та виникне не тільки питання оподаткування, а й контенту. Також законопроєкт передбачає штрафи й блокування онлайн-ресурсів за рішенням суду.

ГО “Інститут масової інформації” та ГО “Детектор медіа” підготували свої пропозиції щодо найважливіших сфер дії головного медійного законопроєкту – про аудіовізуальні медіасервіси (медійного кодексу), над яким працює робоча група при Комітеті Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!