Волинські райради не мають власних сайтів
02.04.2012, 02:36
Багато районних рад Волинської області не мають власних веб-сайтів, а використовують спільні з райдержадміністраціями (РДА), через що мають обмежені ресурси для розміщення власної інформації.
Про це повідомляється у “Бюлетені про доступ до інформації”, що підготований Інститутом місової інформації.
Моніторинг проведено Центром громадської адвокатури, який досліджував проблеми впровадження Закону України «Про доступ до публічної інформації» у Волинській області.
Експерти відзначили тенденцію щодо розміщення розпорядчих актів, актів індивідуальної дії, нормативно-правових актів: райради розміщують їх менше і не так послідовно, як РДА.
У ході моніторингу Центр громадської адвокатури скористався пасивним доступом до публічної інформації (передабачає моніторинг офіційних веб-сайтів органів публічної влади (ОПВ), пошук інформації про орган влади, його його нормативно-правові документи тощо) та активним (направлення до ОПВ запиту на інформацію).
Згідно результатів моніторингу, „ні той, ні інших доступ не є реалізований повністю”. Так, із 38 ОПВ п’ять взагалі не відповіли на запит на інформацію, чим порушили ст. 20 Закону. У ході подання запитів були виявлені помилки у електронних адресах ОПВ (до прикладу, завис сервер сайту Волинської обласної ради, через що та не отримала запиту), або ж вони взагалі не розміщували на своїх офіційних веб-сайтах цю інформацію.
Щодо пасивного доступу до інформації, йдеться у висновках моніторингу, то й там результати були невтішні. 98% ОПВ, а це за винятком Рожищенської райради, мають офіційні веб-сайти, через які і здійснюється пасивний доступ. Проте, 16% ОПВ не встановили на своїх сайтах кнопки «Доступ до публічної інформації».
Також у Центрі громадської адвокатури зауважують, що майже половина органів публічної влади не прийняли розпорядчого документу для встановлення плати за копіювання документів, через що зобов’язані до прийняття такого розпорядження надавати інформацію безкоштовно, якщо вона перевищує розмір у 10 аркушів А4 формату. Саму ж плату за копіювання запитувачам треба було заплатити лише Луцькій міській раді. Камінь-Каширська РДА досі не надала реквізитів рахунку. У Центрі вважають, що усім ОПВ не завадило б опублікувати інформацію про рахунок у розділі «Публічна інформація» на офіційному веб-сайті.
Крім того, згідно висновків моніторингу, майже всі волинські ОПВ зкалькували неправильну систему обліку інформації затверджену облдержадміністрацією. Так, ними представлений лише перелік публічної інформації без деталізації, якої вимагає п. 1 ст. 18 Закону. Цю ж помилку більшість ОПВ зробили і з переліком документів (ДСК). Натомість система передбачає облік усієї інформації, якою володіє орган влади. Цим ОПВ Волині недоопрацювали норму ч. 1 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Також за результатами моніторингу встановлено, що шість ОПВ є власниками офіційних друкованих видань, ще 27 – співвласниками або співзасновниками, і лише п’ять ОПВ не мають у володінні жодного друкованого ЗМІ. Лише два органи влади прийняли розпорядження щодо інформаційного стенду, решта ж гіпотетично їх застосовує.
Найменше ж проблем у ОПВ виникло із затвердженням порядку подання запиту на інформацію. 98 % із них затвердили такий документ, і стільки ж створили зразки запитів для громадян, щоб полегшити подання запиту, йдеться у висновках моніторингу.
Довідка. Моніторинг проходив у рамках проекту «Підвищення прозорості та покращення доступу до нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії, проектів нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування» за підтримки програми «Верховенство права» Міжнародного фонду «Відродження».
Дослідження тривало протягом серпня-вересня 2011 року.
ІМІ
Про це повідомляється у “Бюлетені про доступ до інформації”, що підготований Інститутом місової інформації.
Моніторинг проведено Центром громадської адвокатури, який досліджував проблеми впровадження Закону України «Про доступ до публічної інформації» у Волинській області.
Експерти відзначили тенденцію щодо розміщення розпорядчих актів, актів індивідуальної дії, нормативно-правових актів: райради розміщують їх менше і не так послідовно, як РДА.
У ході моніторингу Центр громадської адвокатури скористався пасивним доступом до публічної інформації (передабачає моніторинг офіційних веб-сайтів органів публічної влади (ОПВ), пошук інформації про орган влади, його його нормативно-правові документи тощо) та активним (направлення до ОПВ запиту на інформацію).
Згідно результатів моніторингу, „ні той, ні інших доступ не є реалізований повністю”. Так, із 38 ОПВ п’ять взагалі не відповіли на запит на інформацію, чим порушили ст. 20 Закону. У ході подання запитів були виявлені помилки у електронних адресах ОПВ (до прикладу, завис сервер сайту Волинської обласної ради, через що та не отримала запиту), або ж вони взагалі не розміщували на своїх офіційних веб-сайтах цю інформацію.
Щодо пасивного доступу до інформації, йдеться у висновках моніторингу, то й там результати були невтішні. 98% ОПВ, а це за винятком Рожищенської райради, мають офіційні веб-сайти, через які і здійснюється пасивний доступ. Проте, 16% ОПВ не встановили на своїх сайтах кнопки «Доступ до публічної інформації».
Також у Центрі громадської адвокатури зауважують, що майже половина органів публічної влади не прийняли розпорядчого документу для встановлення плати за копіювання документів, через що зобов’язані до прийняття такого розпорядження надавати інформацію безкоштовно, якщо вона перевищує розмір у 10 аркушів А4 формату. Саму ж плату за копіювання запитувачам треба було заплатити лише Луцькій міській раді. Камінь-Каширська РДА досі не надала реквізитів рахунку. У Центрі вважають, що усім ОПВ не завадило б опублікувати інформацію про рахунок у розділі «Публічна інформація» на офіційному веб-сайті.
Крім того, згідно висновків моніторингу, майже всі волинські ОПВ зкалькували неправильну систему обліку інформації затверджену облдержадміністрацією. Так, ними представлений лише перелік публічної інформації без деталізації, якої вимагає п. 1 ст. 18 Закону. Цю ж помилку більшість ОПВ зробили і з переліком документів (ДСК). Натомість система передбачає облік усієї інформації, якою володіє орган влади. Цим ОПВ Волині недоопрацювали норму ч. 1 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Також за результатами моніторингу встановлено, що шість ОПВ є власниками офіційних друкованих видань, ще 27 – співвласниками або співзасновниками, і лише п’ять ОПВ не мають у володінні жодного друкованого ЗМІ. Лише два органи влади прийняли розпорядження щодо інформаційного стенду, решта ж гіпотетично їх застосовує.
Найменше ж проблем у ОПВ виникло із затвердженням порядку подання запиту на інформацію. 98 % із них затвердили такий документ, і стільки ж створили зразки запитів для громадян, щоб полегшити подання запиту, йдеться у висновках моніторингу.
Довідка. Моніторинг проходив у рамках проекту «Підвищення прозорості та покращення доступу до нормативно-правових актів, актів індивідуальної дії, проектів нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування» за підтримки програми «Верховенство права» Міжнародного фонду «Відродження».
Дослідження тривало протягом серпня-вересня 2011 року.
ІМІ
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!