В Одесі презентували дослідження медіасітуаціі в регіоні
В Impact Hub Odessa пройшла презентація результатів дослідження медіасітуаціі в Одеській області.
Результати ряду досліджень, в тому числі двох етапів соціологічного опитування (2015-2017 рр.), були представлені експертами Інституту масової інформаціі і соціологічної компанії GFK Ukraine за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).
Результати дослідження показали, що за минулий рік в Одеській області знизився відсоток тих, хто дивиться ТБ, використовує друковані ЗМІ та радіо. Рівень покриття телебачення найбільший, але і він знизився на 5% і тепер становить 86% від загальної кількості населення області.
Експерти фіксують, що в Одеській області незвично велика кількість різних за формою ЗМІ. «Більше тридцяти регіональних телекомпаній, близько п'ятдесяти новинних сайтів і кілька сотень офіційно зареєстрованих друкованих ЗМІ, з яких лише близько двадцяти мають реальний тираж. Ці показники найбільші серед всіх регіонів країни », — відзначають дослідники.
Експерти з'ясували, що в Одеській області досить великий відсоток тих, хто дивиться російські телеканали (Ізмаїл - 22%, Одеса - 13%, Подольск - 9%). Але найбільшою популярністю користуються місцеві телеканали, які дивляться до 57% жителів.
У повідомленнях місцевих ЗМІ переважають повідомлення офіційного характеру, прес-релізи, велика кількість інформації про нещасні випадки і кримінальні пригоди. У той же час відсоток унікального контенту, який виробляють власні кореспонденти близько ¼ частини від загального числа новин.
Одеські ЗМІ практично не цікавляться державною політикою, освітою і боротьбою з корупцією. Регіональні ЗМІ так і не змогли налагодити ефективний взаємозв'язок з місцевим громадянським суспільством, яке продовжує жити саме в собі. Практично відсутні новини про різні громадські ініціативи, рідко публікуються дані досліджень і моніторингів.
Триває ігнорування одеськими ЗМІ теми збройного протистояння на Сході. Цій темі присвячено лише 1% загальної кількості матеріалів. При цьому майже 30% читачів цікавляться цією темою!
На основі аналізу ряду ЗМІ дослідники прийшли до висновку, що 3% матеріалів в місцевих ЗМІ - це т.зв. «Джинса», тобто матеріали з ознаками замовності. Найбільшою мірою «джинсу» використовують місцеві політики.
Джерело: Informer.od.ua
Help us be even more cool!