У США журналісти деяких видань рідше пишуть у Twitter після купівлі соцмережі Маском – дослідження
У США журналісти лівих або нейтральних видань почали менше твітити після того, як компанію Twitter придбав Ілон Маск. Натомість активність медійників правих видань збільшилася.
Такими є результати нового дослідження Центру цифрової журналістики Tow, повідомляє видання Columbia Journalism Review.
Центр Tow зібрав історію Twitter-активності журналістів, пов’язаних з низкою національних і місцевих американських видань на кшталт New York Times, Washington Post, Fox News, Daily Caller і Star Tribune, у період з 1 червня 2022 року до 30 січня 2023 року.
Дослідження щодо поведінки журналістів у Twitter під час та після переходу платформи у власність Маска показало, що попри нібито “великий вихід” із соцмережі лише невелика купка користувачів видалила свої акаунти, а денна кількість опублікованих твітів упала лише на 3%. Втім, зміни в активності журналістів на платформі більше залежать від спрямованості видання.
У дослідженні зазначено, що активність журналістів у Twitter уперше зросла наприкінці жовтня та досягла піка 9 листопада, коли вперше було запущено Twitter Blue, а також під час проміжних виборів у США. Згодом вона різко впала напередодні Дня подяки та різдвяних свят.
Згідно з дослідженням, після придбання платформи Маском журналісти з правих видань на кшталт Fox News, RedState, Breitbart, Daily Caller і Federalist в середньому твітили більше, ніж журналісти з нейтральних або лівіших видань. Наприклад, середня денна кількість твітів репортерів FoxNews зросла з 3,9 до 4,4. Так само цей показник зріс у разі журналістів RedState – майже на 30%, з 12,8 до 16,3 твіту на день.
Серед журналістів New York Times, CNN, NPR, Washington Post і CBS простежувався зворотний тренд: останніми місяцями вони твітили менше. Серед журналістів New York Times цей спад становив близько 6%, у випадку Los Angeles Times – 5%, NPR – аж 20%.
Водночас Центр Tow з'ясував, що з вибірки, яка становила близько 4 тисяч журналістів, менш ніж 10 видалили свій акаунт після того, як Маск придибав Twitter.
Більшу активність журналістів із правих видань, у порівнянні з лівими, Центр цифрової журналістики Tow пояснює тим, що Маск як самопроголошений адепт “абсолютної свободи слова” зробив Twitter більш дружньою платформою для користувачів із правими поглядами, для яких перехід соцмережі у власність Маска є тріумфом свободи слова. Зокрема, Маск не лише відновив облікові записи численних правих діячів на кшталт колишнього президента Дональда Трампа, Джордана Пітерсона та вебсайту Babylon Bee, але й звільнив працівників сфери довіри й безпеки в корпорації Twitter.
Columbia Journalism Review нагадує, що, коли Ілон Маск завершував процес придбання Twitter, журналісти у всьому світі були занепокоєні. Стосунки між ЗМІ та Маском жевріли роками й нарешті вибухнули, коли той купив улюблену соцмережу медійників. Журналісти “думають, що вони кращі за всіх”, написав Маск на свою 122-мільйонну аудиторію, скасувавши стару систему верифікації, яка віддавала перевагу журналістам, і заблокувавши пів дюжини відомих репортерів у галузі технологій за твіти про акаунт, що поширював дані про особистий літак Маска, які й так є у відкритому доступі.
Журналісти у відповідь погрожували піти з Twitter, звернувшись до інших онлайн-спільнот на кшталт Mastodon, Reddit і навіть LinkedIn.
Help us be even more cool!