ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Рекламувати себе й дискредитувати конкурента: в Аргентині два кандидати в президенти активно використовують ШІ

15.11.2023, 15:35
Фото – nytimes.com
Фото – nytimes.com

В Аргентині двоє кандидатів, які змагаються за посаду президента, за допомогою штучного інтелекту генерують зображення й відео, щоб розрекламувати себе й дискредитувати один одного.

Про це пише The New York Times.

Як зазначає видання, ШІ змушує кандидатів говорити речі, яких вони насправді не казали, та переносить їх у відомі фільми й меми. За його допомогою створюються агітаційні плакати; через нього точаться суперечки про те, чи реальні відео дійсно реальні.

Ключова роль ШІ в аргентинських кампаніях і політичні дискусії, спричинені ним, висвітлюють дедалі більше поширення цієї технології й показують, що вона може стати вагомим фактором у багатьох демократичних виборах у всьому світі.

Експерти порівнюють цей час із ранніми етапами існування соцмереж – технології, яка пропонує політикам спокусливі нові можливості й становить непередбачувані ризики.

Передвиборча кампанія Серґіо Масси (міністра економіки лівоцентристських поглядів) створила ШІ-систему, яка може створювати зображення й відео багатьох важливих гравців у виборах (кандидатів, соратників, союзників), де ті займаються дуже різними речами.

У межах своєї кампанії Масса за допомогою ШІ зображає себе сильним, безстрашним і харизматичним, наприклад створюючи відео, де він фігурує як солдат, мисливець на привидів або Індіана Джонс. Та ж ШІ-система зображає його опонента Хав’єра Мілеї (ультраправого лібертаріанця й телезнаменитість, відому своїми спалахами гніву) психічно нестабільною людиною, вставляючи його обличчя в кадри з фільмів на кшталт "Механічного апельсина" чи "Страху й ненависті в Лас-Вегасі".

Більшість подібного контенту є очевидними фейками, але кілька матеріалів були на межі дезінформації. Команда Масси згенерувала "дипфейк", де Мілеї пояснює, як за його правління працював би ринок людських органів – ідея, яка, за його словами, суголосна з його лібертаріанськими поглядами. Сфабриковане відео було опубліковане в Instagram з підписом: "Ми попросили штучний інтелект допомогти Хав’єру пояснити торгівлю органами, й ось що вийшло".

Коли видання New York Times показало дипфейк самому Массі, він видавався стурбованим.

"Я не згоден з таким використанням [ШІ]", – сказав він.

Пізніше його речник наголосив, що допис був жартом і чітко маркований як ШІ. У заяві передвиборної кампанії йдеться, що подібне використання ШІ має на меті розважати й висловлювати політичні тези, а не вводити в оману.

Команда Масси стверджує, що вирішила використовувати ШІ, щоб показати, що перонізм – політичний рух, який представляє Масса, – може зацікавити молодих виборців, змішуючи обличчя політика з відомими попкультурними й мемними зображеннями.

Стрімке поширення використання ШІ в аргентинських виборах також змусило деяких виборців сумніватися в реальності. Після того як у мережі поширилося відео, де Масса видається виснаженим після агітаційного заходу, його опоненти звинуватили його у вживанні наркотиків. Його прихильники швидко заявили, що відео є дипфейком, але пізніше команда кандидата підтвердила, що воно справжнє.

За словами Масси, люди вже використовують ШІ, щоб загладити колишні помилки чи скандали.

"Дуже легко сховатися за штучним інтелектом, коли спливає щось, що ти сказав, але не хотів, щоб про це дізналися", – зазначив Маса в інтерв’ю.

Раніше Патрісія Буллріч – кандидатка, яка вже вибула з перегонів, – намагалася пояснити, що злиті в мережу аудіозаписи, де її економічний радник пропонує жінці посаду за секс, є сфабрикованими. Достеменно невідомо, чи є ці записи справжніми.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!