ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Потрібно змінювати закони щодо проведення виборчої агітації в соцмережах – медіаюристка

25.09.2019, 11:52
Фото – Укрінформ
Фото – Укрінформ

До законодавства України потрібно внести зміни стосовно проведення виборчої агітації в соціальних мережах. Про це заявила медіаюристка Інституту розвитку регіональної преси Оксана Максименюк на публічному обговоренні 24 вересня, повідомляє Укрінформ.

“У першу чергу обов’язково потрібно внести зміни в законодавство, які стосуються використання соціальних мереж, зокрема в проведенні агітації за чи проти. На сьогодні це не порушення законодавства, тобто використання ботоферми або написання коментарів не є порушенням. Законодавством це ніяк не зафіксовано. Але фактично це формує нову думку в суспільстві, яка згодом впливає на його вибір”, – сказала Максименюк.

Вона зазначила, що гарним прикладом того, як певна думка може вплинути на вибір людини, є парламентські і президентські вибори в Україні. За її словами, здебільшого думка громадськості в цей період була сформована завдяки інтернету (соціальні мережі, коментарі до певних постів тощо).

“Якщо буде визначено, що певні особи, які протиправно наймають осіб, що пишуть замовні коментарі, впливають на думку читачів, то за це повинна бути якась відповідальність. Тому що наразі такого порушення в законодавстві не визначено”, – сказала Максименюк.

Також вона зазначила, що доцільно було б звернутися до самої соціальної мережі Facebook із пропозицією вирішення проблеми виборчої агітації.

“Відслідкувати осіб, які є ботами в мережах Youtube чи Facebook насправді можна, тут потрібна тільки воля самого провайдера. І фактично такі великі компанії, можливо не бажаючи того, впливають на політичну ситуацію в Україні, і дуже суттєво”, – додала медіаюристка.

Зі свого боку медіаюрист Центру демократії та верховенства права Ігор Розкладай зазначив, що інтернет наразі перебуває в “сірій зоні”, де відбувається велика кількість активностей, але з погляду закону його майже не існує.

“Регулювати так, як ми звикли, великі платформи майже неможливо, тому що як мінімум у нас немає жодного впливу. І не лише у форматі юрисдикції, а й впливу економічного. А економічний чинник є, мабуть, найголовнішим у таких речах”, – сказав він.

Як повідомляв ІМІ, 16 вересня Facebook призупинив в Україні діяльність акаунтів і груп, які вели скоординовані кампанії з дезінформації. Серед видалених сторінок виявилися акаунти видань Hyser, Znaj.ua, Politeka, які тепер недоступні. Розкручувала ці сторінки київська фірма Pragmatico.

У вересні 2019 року Фейсбук заблокував популярну групу “Я люблю Америку” (I Love America), яку вели менеджери з України. Ця фейсбук-група агітувала за Дональда Трампа.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!