Популярні онлайн-видання розміщують приховану рекламу гемблінгу – дослідження ІМІ
Сайти з переліку найпопулярніших онлайн-медіа публікують у стрічках новин приховану рекламу азартних ігор, свідчить дослідження ІМІ. Замовні матеріали, що просувають інтереси гемблінгових компаній у розділах “Новини”, розміщує низка популярних онлайн-медіа.
Без жодного маркування це роблять: Obozrevatel, ТСН, УНІАН, “Телеграф”, “РБК-Україна” та “Апостроф”. Водночас ТСН та УНІАН ділять лідерську позицію з кількості такої немаркованої реклами.
На кількох сайтах матеріали на користь гемблінгового бізнесу не марковано належним чином. Видання “Цензор.Нет” такі матеріали позначає літерами PR, а “Ліга.net” та NV – словосполученням “Новини компаній”. “24 канал” використовує маркування “Спецпроєкт”, “Партнерський матеріал”.
Близько 90% прихованої реклами брендів ігрового бізнесу, поширеної виданнями, що потрапили до моніторингової вибірки ІМІ, розміщено на користь онлайн-казино Favbet: медіа публікують матеріали щодо діяльності Favbet Foundation, де здебільшого йдеться про благодійність. Також серед замовних виявлено матеріали на користь гемблінгових ресурсів Cosmolot, Pin-ap, Pokerbet та “Всеукраїнської ради гемблінгу” й забороненої в Україні букмекерської компанії Parimatch.
Дослідження Інституту масової інформації виявило, що кількість прихованої реклами на користь грального бізнесу зросла в онлайн-медіа протягом останніх кількох місяців. Нині вона становить 16,4% всієї комерційної джинси та некоректно маркованих матеріалів, тоді як, за результатами попереднього дослідження ІМІ, таких публікацій у стрічках новин популярних онлайн-медіа було 12,4%. Представники гемблінгової індустрії наразі ввійшли до переліку лідерів серед замовників прихованої реклами, яка розповсюджується в онлайн-медіа під виглядом журналістських матеріалів. Матеріали на користь онлайн-казино та букмекерських контор на досліджених сайтах мають переважно іміджевий, рідше лобістський характер.
Help us be even more cool!