ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найчастіше про День перемоги писали онлайн-ЗМІ Львова, Запоріжжя та Харкова: дослідження ІМІ

30.05.2019, 13:33
Фото - mediapravo.com

Регіональні онлайн-медіа опублікували щонайменше 784 матеріали про День пам'яті та примирення (8 травня) і День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня). Водночас 68% контенту були авторськими матеріалами, 26% – “паркетними” новинами та привітаннями чиновників/політиків і всього 6%  – матеріалами з ознаками замовності.

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 регіонах України у травні цього року.*

За даними дослідження ІМІ, найбільше публікацій про пам’ятні дати 8 та 9 травня було опубліковано в онлайн-медіа Львова (177 матеріалів, або 23% від загальної кількості матеріалів), Запоріжжя (110 матеріалів, або 14%) та Харкова (102 матеріали, або 13%). Найменше публікацій про День примирення та День перемоги було опубліковано в онлайн-ЗМІ Житомира (43 матеріали, або 5%) та Сум (42 матеріали, або 5%).

Водночас лідерами щодо розміщення авторських матеріалів стали також медіа Львова (148 матеріалів, або 28%), Запоріжжя (82 матеріали, або 15%) та Черкас (75 матеріалів, або 14%).

Найчастіше використовували офіційні повідомлення та публікували привітання офіційних осіб онлайн-медіа Харкова (54 “паркетних” матеріали, або 27% загальної кількості “паркетних” повідомлень), Рівного (42 матеріали, або 21%) та Львова (26 матеріалів, або 13%). Найменше таких публікацій з’явилося в онлайн-ЗМІ Чернігова (одна публікація, або 0,5%).

Лідерами з публікації тематичних матеріалів з ознаками замовності стали онлайн-ЗМІ Сум, Чернівців (по дев'ять публікацій, або 20% загальної кількості матеріалів з ознаками замовності) та Житомира (вісім публікацій, або 17%). Не було зафіксовано матеріалів з ознаками замовності в онлайн-медіа Рівного.

Найпоширенішими темами та форматами аналізованого періоду стали новини та фото/відеорепортажі з місць відзначення пам’ятних дат, інформація про перебіг у регіонах проросійськи налаштованої акції “Безсмертний полк” та сутички, що виникали, інформація про ветеранів та їхні спогади, інформація про візит Володимира Зеленського до Запоріжжя задля привітання відомого місцевого ветерана Івана Залужного та його зустріч зі зв’язковою УПА.

Серед “паркетних” матеріалів та матеріалів з ознаками замовності найчастіше зустрічалися публікації офіційних програм святкування 8 та 9 травня, інформація про заборону використання певної символіки, поліцейські звіти щодо кількості правоохоронців задля забезпечення порядку та результатів їхньої роботи, офіційні звіти про участь чиновників/політиків в офіційних заходах з нагоди Дня пам'яті та примирення та Дня перемоги, а також поздоровлення місцевих та всеукраїнських політиків з нагоди цих визначних дат.

*У межах дослідження було проаналізовано контент 100 регіональних онлайн-медіа в 10 містах України (Житомир, Запоріжжя, Львів, Рівне, Суми, Тернопіль, Черкаси, Харків, Чернівці, Чернігів). До розгляду потрапили всі журналістські матеріали будь-яких жанрів, що стосувалися теми виборів Президента, які були доступні за пошуковими системами сайтів. Передвиборча агітація та публікації, що мали ознаки замовності, не розглядалися. Період дослідження: 8–10 травня 2019 року.

Аналізувалися такі онлайн-ЗМІ:

ЖИТОМИР (Житомир.Інфо, Житомир.Онлайн, Вголос.zt, Житомир.Тудей, Журнал Житомира, 20 хвилин.Житомир, Житомир.Life, Фреш.Ньюз, Перший житомирський інформаційний портал, Рупор Житомира), ЗАПОРІЖЖЯ (061.ua, Zaбор, Forpost, Заноза, Акцент, Inform.zp.ua, IPNews, Время новостей, Первый Запорожский, Индустриалка),  ЛЬВІВ (ЗІК, Захід.нет, Вголос, Варта 1, Твоє місто, Вголос, Форпост, Львівський портал, Дивись.info, Збруч), РІВНЕ (Радіо трек, ОГО, Рівне 1, Рівне вечірнє, Ча,РІвне, ВСЕ, Рівне.Медіа, 0362, UA:Рівне, 7 днів), СУМИ (Данкор онлайн, 0542.ua, Сумські дебати, SumyToday, The Sumy Post, RegioNews-Суми, Спецкор, Xpress, Неделя,  Шостка.Инфо), ТЕРНОПІЛЬ (20 хвилин, Терен, 0352, Провсе, Погляд, Теньюз, Доба, Терноград, Тернополяни, Гала), ЧЕРКАСИ (Вичерпно, Нова доба, Zmi.ck.ua, Інфоміст, Прочерк, Провінція, Про все, Дзвін, 18000, Економіка сьогодення), ХАРКІВ (Город Х, Status Quo, Kharkiv.Today, Сайт города Харькова, АТН, Накипело, Объектив, Городской дозор, Newsroom.kh.ua, Kharkov.comments.ua), ЧЕРНІВЦІ (Молодий буковинець, Погляд, БукІнфо, АСС , 0372, Час, Букньюз, Буковина онлайн, Буковинська правда, Шпальта), ЧЕРНІГІВ (Город.cn, Челайн, Високий Вал,  Svoboda.fm, Події і коментарі, 0462.ua, Чернігівський монітор, Час Чернігівський, Сусіди, Мій Ніжин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!