“Нафтогаз” відмовився надати інформацію про використання бюджетних коштів. Запитувач подав в суд
29.03.2012, 07:07
НАК “Нафтогаз України” відмовився надати інформацію про використання бюджетних коштів у 2011 році на запит політичної партії “Демократичний Альянс”. Партія подала до суду.
Про це ІМІ стало відомо із сайту партії.
Нехтуючи Законом України “Про доступ до публічної інформації” “Нафтогаз України” не надав також інформацію про плани державних закупівель на 2012 рік, кошторис видатків у 2012 році, перелік проведених у 2011 році закупівель.
Реагуючи на таку відповідь НАКу, голова партії “Демократичний Альянс” Василь Гацько 26 березня надіслав листа голові правління “Нафтогаз України” Євгену Бакуліну, у якому повідомив, що компанія відмовила у наданні вищезазначеної інформації. На підставі цієї відмови, повідомив Гацько, партія звернулась до суду.
“У запиті ми просили надати ряд документів, які мають бути публічними, в тому числі оприлюднюватись на сайті. Натомість нам було надіслано відповідь, у якій, з перекручуванням запитуваної інформації, у задоволенні запиту було відмовлено. Встановлювати правові підстави цієї відмови буде суд, до якого ми звернулися 20 березня”, - написав у листі до Бакуліна голова партії Василь Гацько.
Крім того, Гацько вимагає надати запитувані документи в дводенний термін з моменту отримання даного листа. У випадку ненадання запитуваної інформації партія безстроково протестуватиме під стінами “Нафтогаз України”.
Водночас, у “Нафтогазі” свою відмову пояснили, посилаючись на статтю 19 Господарського кодексу України, згідно якої “забороняється вимагати від суб’єктів господарювання, відокремлених підрозіділів юридичних осіб, виділених на окремий баланс, подання статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом або з порушенням порядку, встановленого законом”.
Також у компанії зазначили, що, згідно зі статутом НАК, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 25.05.98 №747, компанія є господарською структурою, яка діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за наслідки своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань.
Відповідно до ст. 13 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб’єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, надають інформацію щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них, йдеться у відповіді “Нафтогазу”.
Як прокоментував даний інцидент медіа-юрист, співавтор Коментаря до Закону про доступ до публічної інформації Роман Головенко (ІМІ), “однозначно можна сказати, "Нафтогаз" неправомірно не розглянув запит у частині надання інформації про використання бюджетних коштів. Адже на НАК поширюється на лише п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону “Про доступ до інформації”, а й п. 2 цієї ж частини статті - щодо надання інформації про використання бюджетних коштів. З приводу інших пунктів запиту ситуація більш спірна, але вони очевидно підпадають під категорію інформації, передбачену п. 4 ч. 2 ст. 13 того ж Закону (інформація, що становить суспільний інтерес). Тому суду доведеться вирішити, що переважає: суспільний інтерес чи потреба НАК обмежити доступ до певної інформації з метою забезпечення нормальної роботи НАК (з т.з. його можливих конкурентних умов роботи та питань нацбезпеки)”.
Про це ІМІ стало відомо із сайту партії.
Нехтуючи Законом України “Про доступ до публічної інформації” “Нафтогаз України” не надав також інформацію про плани державних закупівель на 2012 рік, кошторис видатків у 2012 році, перелік проведених у 2011 році закупівель.
Реагуючи на таку відповідь НАКу, голова партії “Демократичний Альянс” Василь Гацько 26 березня надіслав листа голові правління “Нафтогаз України” Євгену Бакуліну, у якому повідомив, що компанія відмовила у наданні вищезазначеної інформації. На підставі цієї відмови, повідомив Гацько, партія звернулась до суду.
“У запиті ми просили надати ряд документів, які мають бути публічними, в тому числі оприлюднюватись на сайті. Натомість нам було надіслано відповідь, у якій, з перекручуванням запитуваної інформації, у задоволенні запиту було відмовлено. Встановлювати правові підстави цієї відмови буде суд, до якого ми звернулися 20 березня”, - написав у листі до Бакуліна голова партії Василь Гацько.
Крім того, Гацько вимагає надати запитувані документи в дводенний термін з моменту отримання даного листа. У випадку ненадання запитуваної інформації партія безстроково протестуватиме під стінами “Нафтогаз України”.
Водночас, у “Нафтогазі” свою відмову пояснили, посилаючись на статтю 19 Господарського кодексу України, згідно якої “забороняється вимагати від суб’єктів господарювання, відокремлених підрозіділів юридичних осіб, виділених на окремий баланс, подання статистичної інформації та інших даних, не передбачених законом або з порушенням порядку, встановленого законом”.
Також у компанії зазначили, що, згідно зі статутом НАК, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 25.05.98 №747, компанія є господарською структурою, яка діє на принципах повної господарської самостійності і самоокупності, несе відповідальність за наслідки своєї господарської діяльності та виконання зобов’язань.
Відповідно до ст. 13 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб’єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, надають інформацію щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них, йдеться у відповіді “Нафтогазу”.
Як прокоментував даний інцидент медіа-юрист, співавтор Коментаря до Закону про доступ до публічної інформації Роман Головенко (ІМІ), “однозначно можна сказати, "Нафтогаз" неправомірно не розглянув запит у частині надання інформації про використання бюджетних коштів. Адже на НАК поширюється на лише п. 4 ч. 1 ст. 13 Закону “Про доступ до інформації”, а й п. 2 цієї ж частини статті - щодо надання інформації про використання бюджетних коштів. З приводу інших пунктів запиту ситуація більш спірна, але вони очевидно підпадають під категорію інформації, передбачену п. 4 ч. 2 ст. 13 того ж Закону (інформація, що становить суспільний інтерес). Тому суду доведеться вирішити, що переважає: суспільний інтерес чи потреба НАК обмежити доступ до певної інформації з метою забезпечення нормальної роботи НАК (з т.з. його можливих конкурентних умов роботи та питань нацбезпеки)”.
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!