Meta забороняє використовувати свій генеративний ШІ для створення політичної реклами
Корпорація Meta забороняє використовувати свій новий ШІ для генерування рекламних матеріалів у політичних кампаніях і політичній рекламі, у такий спосіб обмеживши доступ до інструментів, які, на думку юристів, могли б спричинити вибух дезінформації щодо виборів.
Про це речник компанії повідомив 6 листопада, повідомляє Reuters.
Після публікації цього матеріалу Meta публічно оголосила про це рішення в дописі у своєму центрі підтримки. Їхні стандарти реклами забороняють рекламу, що містить контент, який був спростований партнерами компанії в галузі фактчекінгу, але в цих стандартах немає правил, де згадується конкретно ШІ.
"Поки ми тестуємо нові ШІ-інструменти для створення реклами в Ads Manager, автори рекламних кампаній, що стосуються житла, ринку праці, кредитів чи соціальних проблем, виборів, політики, здоров’я, фармацевтики й фінансових послуг, наразі не мають прав для використання цих функцій ШІ", – йдеться в нотатці, доданій до кількох сторінок з поясненнями, як працюють нові програми.
"Ми вважаємо, що цей підхід дасть нам змогу краще зрозуміти можливі ризики й розробити відповідні запобіжні механізми для використання генеративного ШІ в рекламі, яка стосується потенційно чутливих тем у регульованих галузях", – зазначає компанія.
Оновлення правил сталося за місяць після того, як Meta оголосила про розширення доступу рекламодавців до рекламних ШІ-інструментів, які можуть миттєво згенерувати тло, відредагувати зображення чи створити кілька варіантів реклами у відповідь на простий текстовий запит.
Спершу (з весни) ці програми були доступні лише невеличкій купці рекламодавців. Тоді компанія заявляла, що планує запустити їх для всіх рекламодавців глобально до початку наступного року.
Інші компанії-розробники ШІ наразі майже не оприлюднювали даних про запобіжні заходи, яких вони планують вжити щодо своїх систем, що робить рішення Meta про політичну рекламу найзначнішим публічним кроком у сфері правил використання ШІ на сьогодні.
Минулого разу Google оголосила про запуск схожого генеративного ШІ для редагування рекламних зображень. Компанія планує відмежувати свої продукти від політики, блокуючи запити, які містять певний перелік "ключових слів", пов’язаних з політикою, повідомив Reuters речник Google.
Компанія також планує оновити свої правила використання, додавши туди пункт про те, що пов’язана з виборами реклама має містити дисклеймер, якщо містить "синтетичний контент, який є несправжнім зображенням реальних чи реалістичних людей або подій".
TikTok і Snapchat забороняють політичну рекламу, а Х (раніше Twitter) ще не запустив жодних ШІ-інструментів для реклами.
Директор Meta з політики компанії, Нік Клеґґ, минулого місяця стверджував, що використання генеративного ШІ в політичній рекламі, "вочевидь, є сферою, де нам варто оновити наші правила".
Ще до нещодавнього британського саміту з безпеки ШІ він попереджав, що уряди й технологічні компанії мусять готуватися до використання цієї технології для втручання в майбутні вибори 2024 року, й закликав приділити особливу увагу матеріалам про вибори, які "рухаються з однієї платформи на іншу".
Раніше Клеґґ розповів Reuters, що Meta заборонила генерування реалістичних зображень публічних діячів у своєму віртуальному помічнику користувача Meta AI. Цього літа компанія доклала зусиль для розроблення системи "водяних знаків" на контенті, згенерованому ШІ.
Meta забороняє використання оманливих згенерованих ШІ відео в будь-якому контенті, включно з особистими непроплаченими дописами (за винятком пародії чи сатири).
Минулого разу незалежна наглядова рада компанії заявила, що дослідить доцільність такого підходу, беручи до уваги випадок, коли Meta не видалила відредаговане відео з президентом США Джо Байденом, заявивши, що воно не згенероване ШІ.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!