ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Медіавподобання жителів Дніпра та області: уявлення і реалії

10.05.2017, 14:08

Гегемонія телебачення і російських соцмереж та нестача місцевих журналістських розслідувань і новин про громадянське суспільство. Останнє дослідження медіавподобань та політичних поглядів населення 8 областей України, що було проведене GfK Ukraine, демонструє дуже цікаву картину медіапреференцій  жителів Дніпропетровської області. Вона дещо відрізняється від нового міфу про місто Дніпро та демонструє інформаційне непорозуміння між користувачами інформації та її постачальниками.

 

Крізь призму телебачення

Основним джерелом інформації для мешканців Дніпропетровської області залишається національне телебачення — ним користуються 89 відсотків людей. При цьому саме для перегляду новин 77 відсотків глядачів. І найчастіше від інших це телеканали 1+1, Інтер та СТБ. Інтернетом як основним джерелом інформації користуються 63 відсотки респондентів, із них саме для отримання щоденних новин — майже вдвічі менше, 33 %. Серед інтернет-ресурсів для жителів області найвідвідуванішим є сайт segodnya.ua. Слідом за ним, знову ж таки, йдуть сайти вже зазначених медіагруп — ictv, tsn.ua, podrobnosti.ua. На місцевому рівні тенденція зберігається. ТОП місцевих ЗМІ за останні 7 днів дослідження виглядала таким чином: 11 канал, 34 канал, ТРК Рудана, 9 канал, 51 канал. Тут залишається лише додати, що згідно з дослідженням медіаситуації Дніпропетровської області, що проводилось Інститутом масової інформації у січні 2017-го, саме телебачення у Дніпрі є місцевим лідером розповсюдження політичної прихованої реклами — тут кожен восьмий сюжет є замовним.  


 

Соцмережі випереджають місцеве телебачення

Користувачів соціальних мереж у Дніпропетровській області найбільше в Україні — 54%. Порівняно з минулим роком це на 7 процентів більше. Більшість користувачів мають сторінку Вконтакте — 43%, 44% опитаних мешканців міста Дніпро і  38% мешканців Кривого Рогу.  На другому місці Однокласники — це 38%, 39%, 28% відповідно. Користувачі Facebook на третьому місці: У Дніпрі їх 29 відсотків, у Кривому Розі — 15, по регіону загалом 23 проценти. І хоча кількість користувачів соціальних медіа постійно зростає, попри розповсюджену думку (передусім у самих соцмережах), основним джерелом інформації їх вважають 10 відсотків мешканців Дніпропетровщини. Ще торік соцмережі поступалися у цьому місцевому телебаченню, а цього року випереджають на 4 проценти.

 

Теми новин

Найбільше дніпрян цікавлять новини про державну політику, війну на Сході України та місцеві новини. За кожну з цих тем проголосували 37% опитаних. Січневе дослідження медіаситуації у Дніпрі показує, що найбільше в обласному центрі висвітлюють кримінал та нещасні випадки, посилаючись на загальноукраїнську тенденцію та на відповідний “вічний інтерес” глядача. Згідно з опитуванням GfK, дніпрянам же не вистачає інших новин — про боротьбу з корупцією на місцевому рівні, місцевих журналістських розслідувань, новин про діяльність місцевої влади, об’єктивних новин загальноукраїнського та місцевого рівня, про війну на Сході України та розбудову громадянського суспільства. Дуже зрозумілі інформаційні очікування. Нажаль, моніторинг медіаситуації показує, що найбільш запитувана серед жителів тема є найменш висвітлюваною — боротьбі з корупцією сьогодні присвячені лише 0,7% матеріалів. Не зважаючи на широкий спектр нових інструментів контролю за витратами державних коштів та баз даних, користуватися ними поспішають не всі ЗМІ. Ще менше медіа турбуються про доступне подання такої інформації. Окрім спеціалізованого проекту БюроUA, розслідування час від часу публікує сайт Забєба.  Місцеве телебачення майже одностайно ігнорує цей напрямок роботи. Намагаються виправити це непорозуміння журналісти 11-го каналу, в проекті “Насправді”.             

Ситуація з новинами про розбудову громадянського суспільства — символічна. Споживати таку інформацію хочуть 14 відсотків опитаних, але реально існує таких матеріалів лише 1,7 процента від загальної кількості.

 

 

Опитування громадської думки проводилось компанією GfK на замовлення Інституту масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI) та USAID у січні-березні 2017 р. у восьми областях Сходу та Півдня України (Дніпропетровська, Харківська, Запорізька, Миколаївська, Херсонська, Одеська, території Донецької та Луганської областей, які контролюються урядом України). Всього було опитано 15 103 респонденти. Теоретична похибка не перевищує 1% для всієї вибірки та 2,5% для кожної області окремо з вірогідністю 0,95. Перша хвиля дослідження була здійснена у листопаді 2015 — січні 2016 р. та охопила 13 830 респондентів у шести областях Сходу та Півдня України (всі вище згадані, крім Херсонської та Миколаївської областей).

 

Валерія Мальченко, регіональна представниця ІМІ у Дніпропетровській області

Дослідження було проведено за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Liked the article?
Help us be even more cool!