ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Хейт Зеленського та дискредитація ЗСУ: як російські пропагандисти маніпулювали в травні

29.06.2023, 12:10

У травні російські пропагандисти використовували мову ворожнечі щодо Президента України Володимира Зеленського, просували меседжі про незалежну економіку Росії, успіхи росіян на фронті, хибну політику США щодо допомоги Україні. 

Про це свідчать результати дослідження Інституту масової інформації, що стосувалися тематичного аналізу матеріалів 10 найпопулярніших російських онлайн-медіа. 

Переважна більшість сайтів, що входять до топ-10 за популярністю, так чи інакше причетні до російської влади.

Основне тематичне ядро російських пропагандистських медіа складається із шести тем. На ці теми припало майже 87% тематичного наповнення матеріалів, що входили в моніторинговий період:

  • політика (32,6%);
  • війна в Україні (19%);
  • кримінал, ДТП та нещасні випадки (15%);
  • економіка (10,9%);
  • спорт  (4,8%);
  • шоу-бізнес (4,6%).

Спектр політичних тем коливався від локальних політичних засідань до міжнародних конфліктів з оцінюванням російських експертів. Політичні новини зі згадками про Україну ґрунтувалися на хейті Зеленського та  меседжах про його некомпетентність. Російська “експертиза” твердила, що допомога та підтримка Зеленського – це марна справа, оскільки він нібито є проєктом США. 

Майже кожен п'ятий матеріал (19%) у російських медіа стосувався війни, яку пропагандисти надалі називають “СВО”. Типові інфоприводи: бойові дії та перманентні “перемоги та успіхи” росіян на фронті, обстріли мирних жителів прикордонних населених пунктів Росії та Донбасу, а також нескінченні вигадки, спрямовані на дискредитацію ЗСУ. В усіх російських текстах, що стосуються війни, є наративи щодо звинувачення українців і Заходу в розпалюванні війни та “крізіса”. 

Окрім цього, росіяни активно публікували матеріали щодо повітряних тривог та результатів ракетних і дронових атак. Відповідну інформацію вони беруть з українських телеграм-каналів. Водночас працівники кремлівських медіа ніколи не залишають посилання на українські джерела, вочевидь, щоб читачі не мали змоги перевірити першоджерело або ж не підписалися на альтернативні українські джерела. 

Щодо теми економіки та бізнесу (10,9%), то в моніторинговий період публікації стосувалися “дедоларизації”. Поширювалися меседжі, що російський рубль тримає світову економіку та російський ринок, тому залишається привабливим для інвесторів. Пропагандисти наполегливо поширювали такий наратив: нині в Росії погано живеться зовсім не тому, що країна є агресором і проти неї запроваджено санкції, а отже економічна криза спричинена нападом на Україну. Причини економічного занепаду пропаганда достеменно не пояснює, а лише обіцяє, що на Росію чекає велике економічне зростання, просто треба трошки перетерпіти та дочекатися невизначеного майбутнього.

4,8% матеріалів стосувалися теми спорту. Пропагандисти, пишучи про спортивні новини світового та національного значення, примудрилися не тільки спробувати принизити українців у спорті, а й знову маніпулювати темою війни. 

Моніторинг проведено 29 травня 2023 року, вибірка становила 3276 матеріалів у популярних російських онлайн-медіа: РИА Новости, “Лента.ру”, “Комсомольская правда”, “Известия”, РБК, “Российская газета”, ТАСС, “Московский комсомолец”, “Газета.ру”, RT.

Liked the article?
Help us be even more cool!