Громадські активісти Миколаєва знають, що хочуть почути від них журналісти
26 лютого в Миколаєві відбувся тренінг для громадських діячів на тему ефективної взаємодії із журналістами. Мета тренінгу — налагодити ефективну співпрацю між активістами та журналістами.
Захід розпочався із дискусії з місцевими журналістами: Андрієм Лохматовим, журналістом Преступности.нет; Олегом Деренюгою, головним редактором НикВести; Тетяною Локацькою, представником Незалежної медіа-профспілки України в Миколаївській області. Діалог виявився палким, проте істину до завершення сесії все ж вдалося знайти і учасники дійшли висновку, що особисте знайомство якнайкраще сприятиме порозумінню в роботі.
Перший блок тренінгу — про десять кроків на зустріч журналістам. Олена Опанасенко, тренер проекту, розповіла активістам про те, що робить матеріал рейтинговим і як до цього можуть долучитися громадські активісти; як надавати коментар для ЗМІ так, щоб потім потрапити в телестудію; як зробити «картинку» для медіа; які особливості є поведінці під час прямих включень, та про те, як важливо товаришувати із тими є «воротарем» в медіа.
Другий блок — навчання про написання прес-анонсів та прес-релізів. Учасники мали шанс випробувати свої навички з інформаційної діяльності на практиці – написавши матеріал, який ввечері оцінювали разом із місцевими журналістами.
Наступна частина тренінгу була присвячена тому, як перетворити Facebook на ефективний канал комунікації громадської ініціативи. Микола Малуха, керівник комунікаційного напрямку Ініціативи "Ціна держави" та Програми USAID "Лідерство в економічному врядуванні", пояснює свій вибір на користь однієї соцмережі: «У Facebook є: наша цільова аудиторія; наші потенційні партнери з якими спільно реалізовуватимемо проекти; decision-maker'и (урядовці, парламентарі тощо), від яких залежить втілення змін; журналісти та opinion-лідери (у т.ч. блогери), через яких поширюються ідеї; волонтери, яких можна заохотити приєднатись до проекту; потенційні жертводавці, які готові інвестувати свої ресурси в нас».
Та найбільше учасників зацікавило питання про те, чому не можна використовувати власну сторінку в соцмережі інструмент для публікації інформації про своє приватне життя. Власне це питання виникло на самому початку під час спілкування із миколаївськими журналістами, коли і журналісти і активісти поскаржились, що часто їх повідомлення із соцмереж цитують в медіа без їхньої згоди. І якщо журналісти спримають це як норму, то для активістів вона, навіть після рекомендацій тренера, залишилося дискусійним.
Завершував тренінг Роман Головенко, медіаюрист Інституту масової інформації. Він розповів про те, як користуватись законом про доступ до публічної інформації, яку інформацію можна отримувати.
Одним з ефективних форматів взаємодії між учасниками тренінгів є спільні вечері. Так, у Миколаєві у неформальній обстановці змогли ближче познайомитись місцеві журналісти, волонтери та активісти громадських організацій. Представники ЗМІ довідались з перших вуст про заплановані акції та нові проекти активних громадян міста. А речники недержавних об'єднань долучились до імпровізованих практичних занять із тренерами Інституту масової інформації, застосовуючи нові знання отримані напередодні.
Від навчання слухачі тренінгів одразу ж перейшли до дій. Складені разом з активістами листи до місцевих ЗМІ вже наступного дня були надіслані адресатам. Роман Кабачій, представник Інституту масової інформації, коментує "По реакції активістів я побачив, що для них то було більш важливе, оскільки зауваги до їх прес-релізів вислуховувалися уважно і вдумливо. Журналістам радше були потрібні нові контакти, на всяк випадок — вони більше залежать від власників і рідко виступають з ініціативами писати про активістів".
Подібну думку висловив і тренер журналістів Максим Мельник: "Для активистов такие встречи во много раз важнее, чем для журналистов. Вторые и так друг друга знают и им не составляет проблем общаться между собой. Активисты же как правило не знают даже друг друга и такие ужины им очень помогают как в знакомствах между собой, так и с прессой с которой им надо будет работать".
Тренінг пройшов у рамках консультаційно-навчального проекту “Будуємо мости заради реформ і довіри”, метою якого є допомогти журналістам, громадським активістам та прес-службам місцевих органів влади і самоврядування ефективно взаємодіяти.
Проект реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.
Help us be even more cool!