ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Google через фейкові скарги видалив публікації українського сайту "Центр журналістських розслідувань"

18.05.2020, 16:32
Фото – Центр журналістських розслідувань
Фото – Центр журналістських розслідувань

Google видалив публікації українського сайту “Центр журналістських розслідувань” через фейкові скарги. Про це повідомляє “Центр журналістських розслідувань” з посиланням на американське видання “The Wall Street Journal” (WSJ).

Як ідеться в розслідуванні WSJ, фейкові акаунти на російських блогових платформах подавали звернення в Google, щоб видалити з пошукової системи десятки критичних матеріалів про українських посадовців і бізнесменів, – серед них виявились і публікації Центру журналістських розслідувань.

Так, 2019 року невідомий користувач звернувся зі скаргою до Google, щоб деіндексувати кілька публікацій Центру, зокрема розслідування “Разделяй и... продавай” і “Подвальный развод”. У них ідеться про присвоєння комунального майна миколаївським бізнесменом Олексієм Пеліпасом, який, за даними слідства, входить до групи Михайла Титова (Мультика), а також його бізнес-партнером Владиславом Чайкою, що планує балотуватися в мери Миколаєва. 

У запитах на видалення було зазначено, що матеріали розслідування були копіями постів у живому журналі від редактора газети “Вечерний Николаев” Ігоря Данилова. Як з'ясувалося, це був фейковий акаунт від імені миколаївського журналіста: справжній Данилов сказав, що не створював цих постів і не надсилав запитів на видалення публікацій Центру.

Від імені Ігоря Данилова подали чотири скарги

Після того як про це стало відомо, Центр скерував зустрічні заяви про авторські права до Google. У результаті всі видалені з індексації Google посилання відновили.

Усього під час розслідування журналісти The Wall Street Journal виявили сотні випадків, коли люди або компанії змушували Google видаляти посилання на статті. Для цього використовувалися фейкові акаунти на блогових системах або зламувалися вже наявні. Потім на цих майданчиках створювалися пости, які повністю дублювали зміст оригінальних матеріалів, і подавалися скарги про порушення авторських прав.

Схема использования фейковых жалоб

За словами представника Google Лари Левін, компанія автоматизувала процес перевірки скарг: з 2011 року надійшло понад 4 млрд запитів на видалення посилань.

Після того як журналісти The Wall Street Journal надали результати свого розслідування Google, компанія провела перевірку і відновила більш ніж 52 тисячі посилань.

Liked the article?
Help us be even more cool!