90% журналістів виїхали з Чернігова після початку повномасштабного вторгнення – представник ІМІ
90% журналістів виїхали з Чернігова після початку повномасштабного вторгнення, а більшість тих, хто залишився, не працювали.
Про це в інтерв'ю Інституту масової інформації розповів представник ІМІ в Чернігівській області Павло Пущенко.
Водночас, за його словами, під час облоги міста не припиняли роботи телеканали "Новий Чернігів", "Суспільне Чернігів".
"Вони знімали, монтували, обмінювалися тим контентом, намагалися подавати матеріал у загальний ефір, щоб про Чернігів дізнавалися. З журналістів сайту залишися Владислав Савенок. У нього було багато фото, він викладав їх у соцмережі. У нього багато репортажів з місць найбільших руйнувань. Були люди, які не займалися журналістикою, але стали фіксерами. У нас була людина, яка просто знімала гарне відео, – Сергій Ламоса. Він став документалістом, фіксатором руйнувань, які були в Чернігові. У нього теж було багато контенту в той період", – розповів Павло Пущенко.
Він пояснив, що медіа припиняли роботу з кількох причин.
"Перша – велика небезпека. Друга – технічна, відсутність технічних можливостей, тому що коли немає електрики, зв'язку, води й тепла і всього решти, то працювати дуже важко в тих умовах. Крім того, редакції виїхали фізично: всіх розкидало по різних куточках України й закордону. Поступово вони там відновлювалися. Якщо брати сайти, то переважно це були репости й перепублікації інформації, яку знаходили в мережі або в тих журналістів, які залишалися. Деякі сайти призупиняли роботу. Друковані газети всі перестали виходити першого ж дня: у редакцій не було можливості випускати їх", – зазначив представник ІМІ.
Як повідомляв ІМІ, редакція проєкту "Накипіло" (Харків) за кілька днів до повномасштабного вторгнення Росії в Україну склала план дій редакції на цей випадок. Зрештою, він допоміг під час евакуації.
Водночас у перші тиждень-два після повномасштабного вторгнення Росії в Україну серед медіа Кіровоградської області була певна розгубленість. Журналісти не розуміли, як правильно подавати інформацію: репостити повідомлення загальнонаціональних ЗМІ чи вибудовувати власну стратегію.
Help us be even more cool!