ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В українських медіа значно просів трафік відвідуваності. Аналіз даних Similarweb

12.08.2024, 14:00
Яна Машкова

На третьому році повномасштабного вторгнення українці значно зменшили кількість заходів на новинні стрічки українських онлайн-медіа в порівнянні з показниками 2022 року, за даними Similarweb. До прикладу, на початку повномасштабного вторгнення в більшості медійних сайтів зросла аудиторія, у деяких – на 300%. Однак експерти ІМІ зараз спостерігають тенденцію суттєвого зниження аудиторії. 

Який вигляд має десятка найпопулярніших українських онлайн-медіа за підсумками другого кварталу 2024 року, за даними SimilarWeb:

За підсумками другого кварталу 2024 року перелік 10 найпопулярніших українських онлайн-видань суттєво змінився в порівнянні з показниками 2023 року:

  • лише трьом медіа вдалося збільшити відсотковий показник аудиторії: Oboz.ua (надзвичайно високе зростання – на 291%), "Кореспондент" (на 11,8%) та УНІАН (5,2%);
  • Oboz.ua з чотирнадцятого місця неочікувано піднявся на другу сходинку; 
  • "Цензор" з другого місця перемістився на першу сходинку і наразі є лідером за кількістю аудиторії;
  • ТСН піднявся з п'ятої позиції на третє місце;
  • "Кореспондент" піднявся із шостої позиції і нині посідає четверте місце;
  • УНІАН піднявся на дві сходинки й нині посідає шосту позицію;
  • "Українська правда" чи не вперше за останні кілька років спустилася на кілька позицій у середину рейтингу й наразі посідає п'яте місце;
  • РБК-Україна спустилося на три позиції і наразі має сьоме місце;
  • на п’ять сходинок упав рейтинг сайту "24 канал" і наразі посідає восьме місце;
  • видання "Фокус" із сьомого місця змінило позицію на десяте місце;
  • дев'яте місце без змін позиції зафіксовано за онлайн-медіа NV, незважаючи на те що за рік показник трафіку впав суттєво – на 34,6%. Але оскільки аудиторія просіла майже у всіх, сайт зберіг за собою незмінну позицію в рейтингу.

З десятки найпопулярніших за даними SimilarWeb випав сайт "Гордон". Рік тому це медіа було на десятій сходинці, наразі посідає 16-те місце.

 

Огляд аудиторії сайтів за даними SimilarWeb 

Гендерний розподіл аудиторії "Цензора" складається з 30% жінок та 70% чоловіків. Ядро читачів становить аудиторія віком 55–64 (21,52%), аудиторія 65+ (19,08%) та 35–44 (17,35%). Найбільший відсоток (79,65%) трафіку на сайт відбувається з українських ІР-адрес, 4,55% трафіку – читачі з Німеччини, 4,37% – американські ІР-адреси. Дещо менше читачів з польських ІР-адрес (1,61%) та з Великої Британії (1,33%). Найбільша частка трафіку складається з прямих переходів на сайт (62,07%). Щодо органічних переходів через пошукові системи, то їх близько 18,6%. Значно менший потік трафіку від реферальних переходів – 17,8%. Водночас трафік із соціальних мереж приносить лише 1,6%. Серед соціальних мереж найкраще працює трафік з YouTube (32,7%), Facebook (26,3%), переходи з Telegram-каналів (21%) та Twitter (12,3%).

Oboz.ua. У медіа переважна кількість читачів – чоловіки (70,5%), відповідно 29,5% – жінки. Найбільший сегмент аудиторії – це люди від 55 років. До прикладу, читачі 65+ становлять 26,5% трафіку. Дещо схожі показники мають читачі 55–64 (21,91%). Якщо говорити про геолокацію, то, крім української аудиторії (81,75%), трафік генерується з ІР-адрес Німеччини (4,41%), США (2,59%) та Польщі (1,53%). Також 3,1% трафіку становлять читачі, які заходять на сайт під російськими ІР-адресами. За даними Similarweb, сайт здебільшого збирає свою аудиторію за допомогою реферальних переходів (41%). Прямим переходом на сайт користується лише 31% аудиторії, і 26,3% читачів заходять на сайт органічно через пошукові сервіси. Ще 1,8% трафіку додають переходи із соцмереж, найчастіше з Facebook (55,61%), YouTube (30,29%).

На сайті ТСН переважно аудиторія складається з чоловіків (65%), і 35% – жіноча аудиторія. Ядро аудиторії становлять читачі віком 55–64 роки (20,4%) та 65+ (24%). 89% трафіку генерують читачі з українськими IP-адресами. 1,8% трафіку додають користувачі зі США. Аудиторія з Німеччини створює 1,7% трафіку. Дещо менше читачів приходять на сайт із Польщі (0,9%). З цікавого: близько 0,75% читачів – росіяни. Майже 41% трафіку – органічні переходи через пошукові системи. 34,3% трафіку – реферальні переходи. 22,4% трафіку – це прямі переходи аудиторії на сайт. Водночас залучення читачів через соцмережі становить 2,4%. Основне джерело переходів із соціальних мереж – це Facebook (64,6%). Значно менше заходів із Twitter (18,2%) та з YouTube (10,8%). Незначна частка переходів відбувається з Telegram (4%) та Reddit (1%).

Серед читачів сайту "Кореспондент" 68% чоловіків та 32% жінок. Ядро аудиторії – користувачі віком 25–34 роки (21%), віком 35–44 (19,4%) та аудиторія віком 55–64 (17,7%). Географічне ядро складається із заходів через українські ІР-адреси (майже 74,5%). Також зафіксовано 4,7% читачів зі США, 3,2% трафіку з німецькими ІР-адресами, 3,1% трафіку з Польщі та 2,3% аудиторії з ІР-адресами з Іспанії. Основна відвідуваність сайту відбувається через прямий перехід на сайт (68,6%), значно менше трафіку дає органічний пошук (26%) та реферальні посилання (4,3%). Соціальні мережі приводять лише 1,05% аудиторії. З них YouTube дає майже 61,45% переходів, Facebook – 17,4%, Telegram – 10,8%, Reddit – 4,26%. 

Найактивніша аудиторія "Української правди" – це користувачі віком 24–35 (22,7%) та 55–64 років (19,07%). Аудиторія видання складається на 66,5% з чоловіків і на 33,5% з жінок. 70,7% трафіку сайту відбувається із заходів українських ІР-адрес. Значно менше заходів зі США (6,88%), Німеччини (4,76%), Польщі (2,18%) та Канади (2,15%). Аудиторія здебільшого на сайт потрапляє через пряме посилання (65,05%). Також добре працює органічний пошук (27,3%). Значно менше приносять трафіку реферальні посилання (4,7%) та переходи із соцмереж (2,9%). На відміну від інших медіа перехід на "Українську правду" здебільшого відбувається через Reddit (29% трафіку), схожий показник через Facebook (26%) та YouTube (24,8). Значно менше через Twitter (14,8%) та Telegram (2%). 

38,6% аудиторії УНІАН – жінки, чоловіки відповідно 61,4%. Ядро аудиторії – це люди віком 25–34 років та 55–64 роки (по 19%), водночас досить активні читачі 65+ (18,5%). Найактивніше сайт відвідують користувачі з українськими ІР-адресами (майже 88%). Значно менший відсоток трафіку генерують користувачі з Іспанії (2,2%), США (1,5%), Польщі та Франції (по 1%). Найчастіше користувачі переходять на сайт через органічний пошук (58,3%) та через прямі посилання (28,4%). Значно менше трафік генерується через реферальні посилання (майже 10%) та через соцмережі (3,3%). Щодо соцмереж, то найчастіше на сайт аудиторія приходить з Facebook (74%), YouTube (19,1%). Значно менше трафіку приходить з Telegram (2,4%), Reddit (1,5%) та WhatsApp (1,2%). 

Аудиторія РБК-Україна переважно складається з чоловіків (68,5%). Щодо вікової категорії, то ядро користувачів – це люди віком 55–65+ років (46,6%). 81,3% трафіку становлять читачі з України. По 2,5% трафіку приносять користувачі зі США та з російськими ІР-адресами. Трішки менше заходів генерує аудиторія з Німеччини (2,1%) та з Великої Британії (1,7%). Зазвичай аудиторія заходить на сайт через реферальні посилання (41,6%) та органічний пошук (31,5%). Щодо прямих переходів, це близько 25% трафіку. Щодо соціальних мереж, це 1,8% трафіку. З цікавого: найпопулярніша соцмережа з трафіком – це Reddit (38,6% трафіку), Facebook приносить 31,5%. Значно менше переходів з YouTube (19,2%), Twitter (4,6%) та Telegram (4,3%).

"24 канал" традиційно має аудиторію, яка складається на 69% з чоловіків, відповідно жінки лише 31%. Найактивніші читачі – це люди 65+ (24,8%) та 55–64 років (21,3%). Переважна кількість трафіку – це читачі з України (85,7%). Значно менше користувачів заходить на сайт з Німеччини (2,5%), Нідерландів (1,75%) та США (1,3%). Водночас росіяни теж підчитують медіа, відповідно їхня відвідуваність становить 1,6% загального трафіку. На сайт переважно аудиторія приходить через реферальні посилання (39%) та через органічний пошук (майже 35%). Через прямі посилання заходить лише 23,8% користувачів. Водночас 2,2% трафіку – це переходи на сайт через соціальні мережі. Найкращий трафік сайту приносять пости з Facebook (65%). Також трафік генерується через YouTube (20%), Twitter (10,5%) та Telegram (3%).

На 66% аудиторія NV складається з чоловіків, і 34% – жіноча аудиторія. Ядро читачів – це три різних групи: люди 65+ років (20,5%), 55–64 років (19,7%) та 25–34 років (19,25%). Водночас 77,7% аудиторії генерують трафік з України. Значно менше заходів з американських ІР-адрес (3,6%) та з Німеччини (3,1%). Водночас трафік теж складається з аудиторії з Нідерландів та Великої Британії (по 1,5%). Найчастіше читачі переходять на сайт за прямим лінком (36,4%), через реферальні посилання (31,1%). Трішки менше генерують трафік читачі, які шукають сайт через пошукові системи (28,8%). Щодо аудиторії, яка приходить із соцмереж, вона становить 3,5% трафіку. Найактивніше трафік генерується через пости на Facebook (47,3%), Reddit (22%). А також з YouTube (14,9%), Twitter (8,8%), Telegram (3%).

"Фокус". Лише 28,5% аудиторії видання – жінки, відповідно 71,5% становить чоловіча аудиторія. Найактивніша група читачів – це люди віком 65+ (27,2%), ядро також становлять активні читачі віком 55–64 роки (22%). Найменш активна група читачів – це аудиторія віком 18–24 роки (лише 7,5% загального трафіку). 85% трафіку – це читачі з України. Також трафік генерують користувачі з Німеччини (4,5%), США (1,4%) та менш ніж 1% заходів на сайт із Польщі. Росіяни теж читають видання, їхня частка трафіку становить 2,5%. Найчастіше на сайт читачі переходять через реферальні посилання (61,4%). Органічний пошук становить 20,6% трафіку. Щодо прямих переходів на сайт, це 17% трафіку. Через соціальні мережі сайт отримує менш ніж 1% аудиторії. Втім, найактивніше аудиторія заходить на сайт через пости на Facebook (64%). Значно менше через YouTube (16,4%), Twitter (8,6%) та Telegram (8,5%).

 

Інші ключові параметри найпопулярніших медіа

Експерти Інституту масової інформації також проаналізували такі ключові параметри в 10 найпопулярніших медіа: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту).

З цікавих змін, які відбулися за останній рік: трафік сайту РБК-Україна має середній показник, як інші сайти з переліку 10 найпопулярніших. До прикладу, ще минулого року експерти ІМІ фіксували надзвичайно тривале перебування "пересічного читача" сайту. В середньому це перебування становило 19 хвилин 59 секунд, що є нетиповим для поведінки читачів новинних сайтів. Тоді експерти ІМІ зазначали щодо етичності походження такого трафіку, оскільки зазвичай аудиторія на сайті перебуває "дві-три хвилини".

Як раніше повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося в матеріалі liga.net. Тож оцінювати відвідуваність сайту краще за кількістю унікальних користувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують. 

Рейтинг 50 українських медіа за кількістю переглядів за підсумками другого кварталу цього року. Всі цифри взято з ресурсу SimilarWeb:

Liked the article?
Help us be even more cool!