Через війну трафік деяких українських медіа збільшився на 300% – ІМІ
В Україні за рік змінилися лідери рейтингу новинних сайтів. Так, наприкінці 2020 року до топрейтингу новинних сайтів, за даними Similarweb, входили: "Цензор", УП, 24 канал, НВ, "Страна", "Обозреватель", "Корреспондент", РБК-Україна, ТСН та "Гордон". А вже в першому кварталі 2022 року лідером з кількості переглядів стала "Українська правда", з рекордним середнім показником у 136 млн переглядів на місяць. Для порівняння: рік тому лідером був "Цензор" з охопленням у 41,2 млн. Такий екстраприріст відвідуваності сайтів пов'язаний з повномасштабною війною і вторгненням росії до України, вважають експерти ІМІ.
Це дані спеціалізованого сайту SimilarWeb, який аналізує трафік понад 80 млн сайтів з усього світу й у відкритому доступі надає основну статистику цього трафіку.
Загалом перелік 10 найпопулярніших українських медіа залишається незмінним на 80%. Зі списку лідерів вибули два видання – "Страна" та "Корреспондент". Натомість до рейтингу приєдналися новинні сайти "Ліга" та "Cегодня". Водночас змінився порядок позицій медіа в списку. У деяких медіа аудиторія зросла на понад 300% відсотків порівняно з попереднім кварталом:
Найбільший приріст відвідуваності медіа майже на 300% збільшився на новинних сайтах, які належать Томашу Фіалі – "Українська правда" (+314,9%) та "Новое время" (+291,2%). Та на 191% збільшився показник відвідуваності сайту "Ліга", який належить родині Бондаренків.
Порівняно з попереднім кварталом лише п'ять медіа піднялись у своїй позиції:
- "Українська правда" піднялася на три позиції і нині посідає перше місце;
- "Новое время" піднялося на п'ять позицій і зараз на третьому місці;
- "Цензор" піднявся на одну сходинку і посідає четверте місце;
- аналогічна ситуація з "24 каналом": рейтинг піднявся на одну сходинку, тепер посідає восьме місце;
- на чотири сходинки посунулося видання "Ліга": з 13-го місця – на дев'яте.
Водночас медіа "Гордон" сповзло в рейтингу із шостого на десяте місце та має зниження показника відвідуваності на 2,8% між кварталами.
У перші два місяці з початку повномасштабного вторгнення росії українці активно читали новини та частіше оновлювали новинні стрічки, шукаючи інформацію, яка стосувалася їхньої безпеки. Телебачення, на якому розпочався Єдиний марафон, не змогло задовольнити потребу громадян в інформації.
Водночас була і низка сайтів, які в березні 2022 року мали нижчі показники аудиторії, ніж у довоєнний час, – "Голос", "Знай", "Політека", From ua, "Вести". Переважна більшість контенту цих медіа була присвячена шоубізнесу, джинсі, пліткам, фейкам та дезінформації. Під час війни ці ресурси втратили актуальність для українців. Хоча редакції спробували переформувати контент, однак, схоже, їхня аудиторія їм не повірила.
Також експерти ІМІ проаналізували 10 найпопулярніших сайтів за іншими ключовими показниками: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає процентне співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту).
Зі спостережень, найдовше користувачі перебувають на сайті "РБК-Україна". У середньому один сеанс користувача становить 32 хвилини 43 секунди. Водночас один користувач у середньому відкриває 3,48 сторінки.
Цифри свідчать про те, що найбільш зацікавлена аудиторія на сайті "Цензор". Один користувач за один сеанс відкриває 3,85 сторінки.
Помітною є досить імпульсивна поведінка читачів сайту "Сегодня", який входить до медіахолдингу Ахметова. Хоча сайт входить до десятки популярних, однак час перебування читача на сайті мінімальний – 1 хвилина 38 секунд. І, як свідчать цифри Similarweb, читачі цього ресурсу читають у середньому 1,55 матеріалу за сеанс. Водночас у сайту "Сегодня" високий показник відмов – 72,98%
За даними Similarweb, аудиторія УП у 40% випадків заходить на сайт безпосередньо, 28% – за допомогою пошуку та 16% переходять читати новини через соціальні мережі.
Аудиторія ТСН найчастіше заходить на сайт через посилання на інших новинних ресурсах, 35% та 28,5% через пошукові системи знаходить сайт. І лише 23,6% переходять безпосередньо на сайт. Щодо соцмереж, то аудиторія переходить на сайт з інших платформ лише у 12%.
Аудиторія НВ знаходить сайт через пошуковик у 35,3% та безпосередньо переходить у 30,1% випадків.
Щодо читачів "Обозревателя", то майже половина (45,7%) – це реферальні переходи. 23,8% – прямі переходи та 20,7% – це заходи на сайт через пошукові системи. Цікаво, що українська аудиторія "Обозревателя" становить 81,5% користувачів, і 6,7% читачів живуть у росії. Можливо, це пояснюється тим, що сайт, окрім новин, розміщує корисну інформацію, інструкції до ліків, "поради астрологів", кулінарні рецепти.
Майже половина переходів "Цензор" – це прямі переходи (45,8%). Третина – реферальні (34,5%). Аудиторія "Цензора": 78,3% – українські користувачі, 5,4% – користувачі зі США та менш ніж 2% становить аудиторія Білорусі й росії.
Щодо аудиторії РБК-Україна, то в 63% випадків аудиторія обирає прямий перехід на сайт і лише 11% використовують пошукові системи. Щодо соцмереж, то аудиторія зовсім не активно переходить на сайт: лише 4,7%. Майже 79% аудиторії з України, 7,2% – з Білорусі. Значно менше казахстанців (3,2%) і росіян (2,3%) стежать за новинами на сайті "РБК-Україна".
Споживачі контенту із сайту "Сегодня" здійснюють перехід на сайт за допомогою реферальних переходів, що становлять майже половину (48,4%). Інша третина аудиторії знаходить сайт за допомогою пошуку – 28,6%. І лише 17,8% аудиторії переходить безпосередньо на сайт. Водночас у сайту "Сегодня" аудиторія не так активно залучається за допомогою соціальних мереж: лише в 5%. Разом з тим значна аудиторія сайту – українці (83,5%), і 4% аудиторії приходять читати про Україну з росії.
Аудиторія "24 каналу" у 57,8% випадків переходить на сайт через реферальні посилання. І лише 17% аудиторії знаходить сайт через пошуковик. Майже 86% читачів сайту – українці, 3% – росіяни.
42,4% читачів "Ліги" переходять на сайт через пошуковик та третина безпосередньо (33,8%). Аудиторія сайту на 70% складається з українців і 7,4% росіян. Майже по 3,5% переходять на сайт зі США та Білорусі.
Третина читачів (34%) сайту "Гордон" переходить безпосередньо на нього, інша третина (30,3%) – через реферальні посилання та 26% – через пошукові системи. Аудиторія сайту на 68% складається з українців, і майже 10% аудиторії з росії.
Як повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося матеріалі liga.net. Тож оцінювати читаність сайту краще за кількістю унікальних відвідувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують.
Окрім того, у квітні 2022 року ІМІ оголошує топрейтинг 40 українських медіа з кількості переглядів за три місяці 2022 року. Надані цифри взято з ресурсу SimilarWeb:
№ | назва медіа | середній показник переглядів 1 квартал 2022, млн |
1 | Українська правда | 136,53 |
2 | ТСН | 113,80 |
3 | НВ | 100,80 |
4 | Цензор | 72,87 |
5 | Обозреватель | 51,67 |
6 | РБК Україна | 51,17 |
7 | Сегодня | 50,67 |
8 | 24 канал | 43,53 |
9 | Ліга | 32,27 |
10 | Гордон | 30,03 |
11 | Кореспондент | 26,80 |
12 | Фокус | 21,37 |
13 | Еспресо | 19,50 |
14 | Главком | 16,00 |
15 | УНІАН | 12,23 |
16 | Суспільне | 11,43 |
17 | Апостроф | 9,73 |
18 | Захід.нет | 9,43 |
19 | Укрінформ | 7,77 |
20 | Gazeta.ua | 7,13 |
21 | Радіо Свобода | 6,87 |
22 | Дело | 6,50 |
23 | ukranews.com | 6,30 |
24 | УНН | 4,87 |
25 | Comments | 4,67 |
26 | Політека | 4,53 |
27 | Інтерфакс-Україна | 4,53 |
28 | Телеграф | 4,40 |
29 | Громадське | 4,37 |
30 | ЛБ | 4,27 |
31 | Вести | 4,07 |
32 | Слово і діло | 3,93 |
33 | ДТ | 3,87 |
34 | Знай | 3,53 |
35 | Хвиля | 3,47 |
36 | КП в Україні | 3,17 |
37 | Бабель | 2,20 |
38 | Букви | 1,87 |
39 | Голос | 1,83 |
40 | From ua | 1,44 |
*Подано середній показник за перший квартал 2022 року (січень-березень), який представлений сервісом Similarweb.
Help us be even more cool!